ODY1004 Akustik ve Fonetik PrensiplerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY1004 Akustik ve Fonetik Prensipler Bahar 3 0 3 7

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri.
Dersin Amacı: Ses fiziğinin prensipleri, sesin akustik yapısı, insan sesinin fizyolojik etkisi ve insan kulağı ile enstrumanlar arasındaki ölçümlerin kalibrasyon prensipleri, konuşma ve ses tonunun akustik yapısı hakkında bilgi vermektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ses eğitimi egzersizleri yaptırabilecektir.
2) Konuşma eğitimi egzersizleri yaptırabilecektir.
3) Diyafram solunumu eğitimini verebilecektir.
4) Larenks eğitimi hakkında bilgi sahibi olabilecektir.
5) Larenks fizyolojisini kendi ifadeleriyle dile getirir.
6) Tanı yöntemlerini sıralar.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında ses fiziğinin prensipleri, odyometrik incelemelerde kullanılan sessiz odaların akustik yapısı, reverberasyon, sesin psikolojik özellikleri, ölçü aletleri ve insan kulağı arasındaki kalibrasyon prensipleri, konuşmanın akustik yapısı ve fonetik gibi konular ele alınacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sesin tanımı Yok
2) Larenks anatomisi - I Yok
3) Larenks anatomisi - II Yok
4) Larenks fizyolojisi - I Yok
5) Larenks fizyolojisi - II Yok
6) Ses kalitesi bozuklukları Yok
7) Rezonans bozuklukları Yok
8) Perde bozuklukları Yok
9) Şiddet bozuklukları Yok
10) Disfonili hastaya yaklaşım Yok
11) Ses eğitimi egzersizleri - I Yok
12) Ses eğitimi egzersizleri - II Yok
13) Konuşma eğitimi egzersizleri - I Yok
14) Konuşma eğitimi egzersizleri - II Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Katz, J. (1983). Handbook of Clinical Audiology Williams & Wilkins. Baltimore / London.
2) James W, Hall III. (2000) Handbook of Otoacoustic Emissions, Sing. Pub. Group. Canada
Diğer Kaynaklar: 1) Akyıldız N (2000). Kulak Hastalıkları ve Mikrocerrahisi, Bilimsel Tıp Yay., Cilt-2, Ankara.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Sunum / Seminer 2 5 10
Ödevler 14 4 56
Küçük Sınavlar 3 3 9
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 175

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 5
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 2
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 3
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 4
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 2
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 4
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 2
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 2
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 2
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 1
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2