ODY1002 Denge ve İşitme Fizyolojisi IIBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY1002 Denge ve İşitme Fizyolojisi II Bahar 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EZGİ GÜLŞEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri.
Dersin Amacı: İşitme ve konuşma organlarının periferden sentrale kadar uzanan yapılarının anatomik ve fizyolojik özellikleri konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İşitme kavramı ve işitmeyle ilgili organların yapısı ve işlevini açıklayabilecektir.
2) Orta kulak ve Östaki fonksiyonlarını ile işitmede etkisini öğrenecektir.
3) Denge kavramını ve oluşumunu bilecektir.
4) Doğrusal hızlanmaya verilen yanıtları bilecektir.
5) Bireyin bulunduğu uzayla denge oluşumunu ilişkilendirebilecektir.

Dersin İçeriği

Burun anatomisi, burun fizyolojisi, östaki fonksiyonları, denge anatomisi, denge fizyolojisi gibi konular bu ders kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Burun anatomisi - I Yok
2) Burun anatomisi - II Yok
3) Burun anatomisi - III Yok
4) Burun fizyolojisi - I Yok
5) Burun fizyolojisi - II Yok
6) Burun fizyolojisi - III Yok
7) Östaki fonksiyonları - I Yok
8) Östaki fonksiyonları - II Yok
9) Denge anatomisi - I Yok
10) Denge anatomisi - II Yok
11) Denge anatomisi - III Yok
12) Denge fizyolojisi - I Yok
13) Denge fizyolojisi - II Yok
14) Denge fizyolojisi - III Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) James Pickles (2012) An Introduction to the Physiology of Hearing.
2) Donald R. Fuller, Jane T. Pimentel and Barbara M. Peregoy (2012)Applied Anatomy and Physiology for Speech-Language Pathology and Audiology.
Diğer Kaynaklar: 1) Anthony Seikel, Douglas W. King and David G. Drumright (Jun 4, 2009),Anatomy and Physiology for Speech Language and Hearing,Delmar,USA.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Juri 1 % 0
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 42
Sunum / Seminer 2 8
Ödevler 14 42
Küçük Sınavlar 3 12
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 5
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 1
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 2
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 3
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 4
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 3
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 3
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 2
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 5
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 1
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 4
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2