ODY1001 Denge ve İşitme Fizyolojisi IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ODYOMETRİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ODYOMETRİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ODY1001 Denge ve İşitme Fizyolojisi I Güz 3 0 3 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. DOĞAN AYDIN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. EZGİ GÜLŞEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hastanelerin odyoloji ile ilgili hizmet veren birimleri.
Dersin Amacı: Bu dersin amacı işitme ile ilgili anatomik yapıların tanınmasını, bu yapıların fizyolojilerinin kavranmasını ve işitme duyusunun nasıl geliştiğinin anlaşılmasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız.
1 ) İşitmenin sağlanmasında görev alan anatomik yapıları tanır.
2) İşitme sistemine ait anatomik yapıların fonksiyonlarını bilir.
3) İşitsel sinyallerin nasıl taşındığını ve merkezi sinir sistemi ile bağlantılarını açıklar.
4) Santral işitme sisteminin diğer duyulara ve bilişsel becerilere katkılarını bilir.
5) İşitsel mekanizmaların konuşma üretimi üzerindeki etkisini kavrar.

Dersin İçeriği

Kulak anatomisi (dış kulak, orta kulak, iç kulak), işitme fizyolojisi, larinks anatomisi, larinks fizyolojisi, disfoniler, konuşma fizyolojisi gibi konular bu dersin kapsamındadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Denge ve İşitme Fizyolojisi Dersine Giriş
2) İşitme ve Ses ile İlgili Temel Kavramlar
3) Kafa İskeleti Anatomisi
4) Dış Kulak Anatomisi
5) Orta Kulak Anatomisi
6) Orta Kulak Mekanizmaları
7) İç Kulak Anatomisi I
8) Ara Sınav
9) İç Kulak Anatomisi II
10) İç Kulak Fizyolojisi
11) Denge ile İlişkili Anatomik Yapılar
12) Santral Sistem Anatomisi
13) Santral İşitme Sistemi I
14) Santral İşitme Sistemi II

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) PowerPoint sunu dosyaları
Diğer Kaynaklar: 1) Qing, Z., & Mao-Li, D. (2009). Anatomy and physiology of peripheral auditory system and commen causes of hearing loss. Journal of Otology, 4(1), 7-14.
2) Møller, A. R. (2012). Hearing: anatomy, physiology, and disorders of the auditory system. Plural Publishing.
3) Hoit, J. D., & Weismer, G. (2016). Foundations of speech and hearing: Anatomy and physiology. Plural Publishing.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 161

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 5
2) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. 5
3) Odyometri alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanır. 1
4) Odyometri alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. 2
5) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. 3
6) Odyometri alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmesini yönlendirir. 3
7) Odyometri alanı ile ilgili toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara duyarlıdır ve gelişmeleri izler, bu konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir. 3
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. 2
9) Bir yabancı dili en az Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. 1
10) Alanının gerektirdiği temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
11) Odyometri alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunur. 3
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. 3
13) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 2
14) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. 2