Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş, ders işleyişine bakış, beklentiler |
|
2) |
Ambalaj tasarımı süreci ve reklam iletişimdeki işlevi. Ambalaj tasarımı örnekleri gösterilmesi.
Proje 1: Istanbul
Ambalaj Tasarımı Araştırması
|
|
3) |
Hedef kitle ve hedef kitlenin işlevini tasarım ile ilişkilendirmek. Müşterinin hedefini belirlemek ve fikir tanımlamak.
Proje 1 süreç.
Konsept geliştirme
Hedef kitle
|
Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çalışması (grid) |
4) |
Renk Felsefesi
Proje 1 süreç.
|
Ambalaj Tasarımı Araştırması Sunumu |
5) |
Maketi sonlandırmadan önce sunum stratejileri planlama ve kurgulama.
Proje 1 in süreç.
Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çözümleme (grid)
Toplu tartışma ve eleştiriler
|
Maket yapımı |
6) |
Yapısal bütünlük ve görüntü estetiği tasarımı.
Yüzey grafikleri tasarlayarak üç boyutlu formlar üzerine tipografi, illüstrasyon, imge ve malzeme uygulamak.
Proje 1 süreç.
Kompozisyonel sorunlar ve çözümler
Toplu tartışma ve eleştiriler
|
Maketin son ölçülendirilmesi |
7) |
Proje 1 TESLİM
Proje 2: Su
|
|
8) |
Proje 1 için sergileme ve sunum yöntemleri: Fotoğraf/Çıktı teslimi |
Proje 1 için sergileme ve sunum yöntemleri: Fotoğraf/Çıktı teslimi |
9) |
Identify target markets and its function in relationship to design.
Defining concepts and objectives for the client.
Project 2 in progress.
Concept development
Target audience
|
Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çalışması (grid) |
10) |
Maketi sonlandırmadan önce sunum stratejileri planlama ve kurgulama.
Proje 2 süreç.
Ambalaj için beş farklı yüzey grafik çözümleme (grid)
Toplu tartışma ve eleştiriler
|
Maket yapımı |
11) |
Yapısal bütünlük ve görüntü estetiği tasarımı.
Yüzey grafikleri tasarlayarak üç boyutlu formlar üzerine tipografi, illüstrasyon, imge ve malzeme uygulamak.
Proje 2 süreç.
Kompozisyonel sorunlar ve çözümler
Toplu tartışma ve eleştiriler
|
Maketin son ölçülendirilmesi |
12) |
Proje 2 süreç. |
|
13) |
Proje 2 süreç |
|
14) |
Proje 2 Final teslim tarihinden önce son eleştiriler.
|
Proje 2 için sergileme ve sunum yöntemleri: Fotoğraf/Çıktı teslimi |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak. |
5 |
2) |
Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek. |
5 |
3) |
Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak. |
5 |
4) |
Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak. |
5 |
5) |
Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak. |
3 |
6) |
İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak. |
5 |
7) |
Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek. |
5 |
8) |
Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak. |
5 |
9) |
Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek. |
3 |
10) |
Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak. |
3 |
11) |
Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak. |
5 |
12) |
Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek. |
3 |
13) |
Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak. |
5 |
14) |
Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. |
5 |