COP4317 Rhino Runner - Digital Marketing and Social Media ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar TIPÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
TIP
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4317 Rhino Runner - Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Yönetimi Güz 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. SİNEM İNCE
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SELCAN YEŞİLYURT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste dijital ortamlarda halkla ilişkiler faaliyetlerinden pazarlama stratejilerine kadar uzanan farklı iletişim teknikleri incelenecektir. Dersin amacı sosyal medya araçlarının pazarlama iletişimi stratejilerine entegrasyonun öğrenilmesi ve iletişim faaliyetlerinden maksimum verimin alınması için varolması gereken konseptlerin ve bileşenlerin anlaşılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sosyal medyada pazarlama iletişimi stratejisi oluşturabilir.
2) Facebook ve Twitter'da iletişim tekniklerini ve reklamların kullanımını öğrenir.
3) Sosyal medya araçlarında iletişim ve halkla ilişkiler kampanyası kurgulayabilme becerisi kazanır.
4) Sosyal medya araçlarına içerik ve metin üretebilir.
5) Sosyal medya araçlarına özel görsel üretme kurallarını öğrenir.
6) Google Adwords kullanımını öğrenir.
7) Sosyal medya araçları için raporlama tekniklerini karşılaştırabilir.
8) Pazarlama iletişimi amaçlı web sitesi hazırlanmasında dikkat edilmesi gereken unsurları ve ilkeleri öğrenir.

Dersin İçeriği

Bu derste dijital pazarlama ileitşimi, dijital reklamlar ve türleri, sosyal medya araçları ve iletişim stratejileri, sosyal medyada pazarlama stratejileri, sosyal medyada içerik yönetimi, viral pazarlama, dijital halkla ilişkiler gibi konu başlıkları üzerinden ilerlenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı, beklentileri ve sağlayacağı katkılar hakkında bilgiler. Dijital iletişim ve global dünyada insanların yaşantı ve davranışlarında değiştirdikleri.
2) Dijital Pazarlama İletişimine Giriş - Dijitalleşme iletişim stratejilerinde neleri değiştirdi? Dijital Pazarlama Kanalları nelerdir?
3) Display Reklam, Arama motoru Pazarlaması, Mobil Pazarlama, Reklam Hedefleme Türleri
4) Sosyal Medyada Pazarlama İletişimi Stratejileri. Türkiye ve dünyada sosyal medya kullanımı ve gelişimi. Sosyal medya trendlerinin takibi nasıl yapılır? Uygulamalı anlatım.
5) Sosyal medyada pazarlama iletişimi stratejisi oluşturmanın kuralları. Gerçek kampanya uygulamaları üzerinden vaka çalışmaları.
6) Facebook, Twitter, Instagram ve diğer Sosyal Medya kanallarında Reklam Modelleri.
7) Sosyal medyada kampanya kurgulanması ve içerik yönetiminde dikkat edilmesi gerekenler. Online içerik üretme çalışması.
8) Vize konularının tekrarı ve vize sınavı için yönlendirmeler.
9) Viral Pazarlama, Buzz Feed nedir? İçerik nasıl hazırlanır, nasıl dağıtılır, kanalları nelerdir?
10) Sosyal medyada yeni trendler: Real Time Marketing, Inbound Marketing, Guerilla Marketing
11) Dijital Halkla İlişkiler nedir? Geleneksel halkla ilişkiler ile farkları nelerdir? Geleneksel halkla ilişkiler kampanyası ve dijital kampanya fikrinin uygulamalı karşılaştırması.
12) Web Sitesi, Micro Site, Landing Page, Blog, Facebook Tab nedir? Her birinin kullanım alanları nasıl farklılaşır?
13) Kurumsal iletişimde sosyal medya ve dijital stratejilerin kullanımının önemi, kurum içi ve kurum dışı farklı uygulamalar.
14) Dersin konularının bir tekrarı, yarıyıl sonu sınavı için uyarı ve yönlendirmeler.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dijital Halkla İlişkiler Kavram ve Araçları - Aybike Pelenk Özel & Nuray Yılmaz Sert / Taşlar Yerinden Oynarken Dijital Pazarlamanın Kuralları - Fatoş Karahasan / Dijital Çağda İçerik Yönetiminin Kuralları - Ann Handley & C.C.Chapman
Diğer Kaynaklar: The New Rules of Marketing and PR: How to Use Social Media, Online Video, Mobile Applications, Blogs, News Releases, and Viral Marketing to Reach Buyers Directly - David Meerman Scott

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 100
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 37
Proje 13 39
Final 1 4
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel ve klinik tıp bilimlerinden, davranış bilimlerinden ve sosyal bilimlerden edindiği bilgi, beceri ve tutumları bütünleştirerek sağlık hizmeti sunumunda kullanır.
2) Hasta yönetiminde, dil, din, ırk ve cins ayrımı gözetmeden bireyin sosyodemografik ve sosyokültürel geçmişini de dikkate alan biyopsikososyal bir yaklaşım gösterir.
3) Sağlık hizmeti sunumunda, bireylerin ve toplumun sağlığını koruma ve geliştirmeyi önceler.
4) Sağlığı etkileyen bireysel, toplumsal, sosyal ve çevresel faktörleri dikkate alarak; sağlıklılık durumunun sürdürülmesi ve geliştirilmesi yönünde gerekli çalışmaları yapar.
5) Hedef kitlenin özelliklerini, ihtiyaçlarını ve beklentilerini tanıyarak, sağlıklı/hasta bireylere ve yakınlarına ve diğer sağlık çalışanlarına sağlık eğitimi verir.
6) Sağlık hizmet sunumunda, koruma, tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde güvenli, akılcı ve etkin yaklaşım gösterir.
7) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, girişimsel ve/veya girişimsel olmayan uygulamaları hasta için güvenli ve etkin bir biçimde gerçekleştirir.
8) Hasta ve çalışan sağlığını ve güvenliğini göz önünde bulundurarak sağlık hizmeti sunar.
9) Sağlık hizmet sunumunda, sağlığa etki eden gerek bölgesel ve küresel ölçekteki fiziksel ve sosyoekonomik çevreye ilişkin değişiklikleri, gerekse de kendisine başvuran kişilerin bireysel özellik ve davranışlarındaki değişimleri göz önünde bulundurur.
10) Mesleğini yürütürken iyi hekimlik uygulamalarını dikkate alır.
11) Mesleğinin gerektirdiği etik ilkeler ile hak ve yasal sorumluluklar çerçevesinde görev ve yükümlülükleri yerine getirir.
12) Hastanın bütünlüğünü dikkate alarak, yüksek nitelikli sağlık bakımı sunma konusunda kararlı davranışlar gösterir.
13) Mesleki uygulamalarındaki performansını, duygularını ve bilişsel özelliklerini de göz önünde bulundurarak değerlendirir.
14) Toplum sağlığının korunması ve geliştirilmesi için, sosyal güvenirlik ve sosyal yükümlülük kavramlarını göz önünde bulundurarak, sağlık hizmet sunumunu geliştirmeyi savunur.
15) Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için birey ve toplum sağlığı ile ilgili hizmet sunumu, eğitim ve danışmanlık süreçlerini tüm bileşenler ile işbirliği içinde planlayabilir ve yürütebilir.
16) Sağlık politikalarının ve uygulamalarının birey ve toplum sağlık göstergelerine etkisini değerlendirir ve sağlık hizmetleri kalitesinin artırılmasını savunur.
17) Hekim kendi fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden sağlığını korumaya geliştirilmesine önem verir, bunun için gerekenleri yapar.
18) Hizmet sunumu sırasında sağlık ekibi içinde örnek davranışlar gösterir, liderlik yapar.
19) Yöneticisi olduğu sağlık kuruluşunda, sağlık hizmetlerini planlama, uygulama, değerlendirme süreçlerinde kaynakları maliyet-etkin, toplum yararına ve mevzuata uygun kullanır.
20) Birlikte hizmet sunduğu sağlık ekibi içinde, olumlu iletişim kurar ve gerektiğinde farklı ekip rollerini üstlenir.
21) Sağlık ekibi içindeki sağlık çalışanlarının görev ve yükümlülüklerinin farkındadır ve buna uygun davranışlar gösterir.
22) Mesleki uygulamalarında meslektaşları ve diğer meslek grupları ile uyumlu ve etkin çalışır.
23) Hasta,hasta yakınları,sağlık çalışanları diğer meslek grupları, kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim kurar.
24) Özel yaklaşım gerektiren ve farklı sosyo kültürel özelliklere sahip birey ve gruplar ile etkili iletişim kurar.
25) Tanı, tedavi, takip ve rehabilitasyon süreçlerinde, hastayı karar verme mekanizmalarına ortak eden, hasta merkezli bir yaklaşım gösterir.
26) Hizmet sunduğu nüfusa yönelik, gerekli durumlarda bilimsel araştırma planlar, uygular ve elde ettiği sonuçları ve/veya başka araştırmaların sonuçlarını toplumun yararına kullanır.
27) Mesleği ile ilgili güncel literatür bilgisine ulaşır ve eleştirel değerlendirir.
28) Klinik karar verme sürecinde, kanıta dayalı tıp ilkelerini uygular.
29) Sağlık hizmeti, araştırması ve eğitimine yönelik çalışmalarının etkinliğini artırmak için bilişim teknolojilerini kullanır.
30) Bireysel çalışma süreçleri ve kariyer gelişimini etkili olarak yönetir.
31) Yeni bilgileri edinme, değerlendirme, mevcut bilgileri ile entegre etme, mesleki durumlara uygulama ve meslek yaşamı boyunca değişen koşullara uyum sağlama becerilerini gösterir.
32) Sunduğu sağlık hizmetinin niteliğini geliştirmek için doğru öğrenme kaynaklarını seçer, kendi öğrenme sürecini düzenler