FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
SOC3072 | Göç Sosyolojisi | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. ULAŞ SUNATA ÖZDEMİR |
Dersin Amacı: | Küreselleşme ve onunla birlikte ortaya çıkan yeni siyasal ve ekonomik gelişimlerin dünyadaki insan hareketlerinin hızını, niteliğini ve yönünü önemli ölçüde değiştirmeye başlamasının irdelenmesi. Yeni nüfus hareketlerinin son dönemlerde sadece ulus devletlerin değil, Birleşmiş Milletler, Avrupa Birliği, Uluslararası Çalışma Örgütü ve İnsan Hakları örgütleri gibi ulus üstü örgütlerin de öncelikli konularından biri haline gelmesinin açıklanması. Türkiye örneği de dikkate alınarak, uluslararası göçteki güncel gelişmelerin ele alınması. Bu derste küreselleşme ve nüfus hareketlerinin doğası, yarattıkları algı ve sonuçlarını incelenecektir. Popülâsyon göçleri-hem evrensel hem de yerel ölçekte, başlangıç ve bitiş noktalarında- toplumları değiştirme gücüne sahiptir. Bu ders sosyo-politik bir bakış açısıyla göçün ana hatlarını, konseptlerini, süreçlerini, eğilimlerini ve sorunlarını ele alacaktır. Dersin hedefi öğrencilere dünyada ve Türkiye'de göç ile ilgili -makrodan mikroya - ekonomik, politik, kültürel ve ailevi bağlamlarda daha iyi bir anlayış kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu çok zorlayıcı ama aynı zamanda mükâfatlandırıcı bir derstir. Sizden beklenen derse hatırı sayılır derecede zaman ve enerji harcamanızdır. Karşılığında; küreselleşme, göç modelleri, ilgili yasal yapılar ve akademik tartışmalar hakkında net bir anlayış ve uluslararası göç çalışmaları hakkında bilgi kazanmış olacaksınız. |
Bu ders beş ana bölüme ayrılır: (i) Küreselleşme ile ilgili Tarihsel ve Teorik Çerçeveler (ii) Küreselleşen Dünyada Uluslararası Göç (iii)Haklar & Kimlikler (iv) Göç Politikaları ve Sosyal Dönüşüm (v) Türkiye'de Göç Çalışmaları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | General books Castles, Stephen and M. Miller. The Age of Migration: International Population Movements in the Modern World (Basingstoke: Macmillan, 2003)* (Useful overview; pp. refs are to 3rd edition) Cohen, Robin. The New Helots: Migrants in the International Division of Labour (Aldershot: Gower 1987) HM 1450.C6 (Covers some of Term 1) Cohen Robin. Global Diasporas: An Introduction (London: Routledge, 2001) |
Diğer Kaynaklar: | Reference Books The following reference books contain useful entries on nearly all parts of the course, but they are usually far too expensive to buy. Consult in library, following up some of the bibliographies. Chaliand, Gérard and Jean-Pierre Rageau The Penguin Atlas of Diasporas (Harmondsworth: Penguin 1995 Cohen Robin (ed) The Cambridge Survey of World Migration (Cambridge: Cambridge University Press, 1995)* Cohen, Robin (ed) Theories of Migration, Cheltenham: Edward Elgar, 1996 Hoerder, Dirk Cultures in Contact: World Migrations in the Second Millennium Durham: Duke University Press, 2002) Hoerder, Dirk and Leslie Page Moch (eds) European Migrants: Global and Local Pespectives (Boston 1996) Kritz, Mary M., Lin L. Lim and Hania Zlotnik (eds) International Migration Systems: a Global Approach (Oxford 1992) Massey, D. S. and J. E. Taylor (eds) International Migration: Prospects and Policies in a Global Market (Oxford: Oxford University Press, 2004 Pan, Lynn (ed) The Encyclopaedia of the Chinese Overseas (1999) Segal, Aaron An Atlas of International Migration (London: Hans Zell, 1993) Simon, Rita J. and Caroline B Brettall International Migration: The Female Experience Totowa: ??, 1986) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ödev | 3 | % 25 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Rapor Teslimi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |