İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
COP4463 | Ata Holding - Stratejik Analiz | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. YAMAN ÖMER ERZURUMLU |
Dersin Amacı: | Uzun vadeli stratejileri benimseyen kurumların sürdürülebilir başarılara ulaştığını görüyoruz. Değişen dünyanın artırdığı karmaşıklık seviyesi başarılı strateji oluşturmayı daha da ön plana çıkarıyor. Bu dersin amacı strateji kurarken yapılması gereken analizler ve metodolojileri öğrencilere aktarmaktır. İyi bir strateji oluşması için için rakip analizi, pazar analizi, finansal analiz, müşteri ve firma analizlerinin titizlikle ve en doğru şekilde yapılması önemlidir. Bu analizlerin yorumlanıp stratejiye dönüştürülmesi için de danışmanlıkta kullanılan birtakım şablon ve metodların vaka analizleri aracılığıyla öğrencilere gösterilerek öğrendiklerini pratiğe dönüştürmeleri de hedeflenmektedir. Çık değişkenli bir karar alma ortamında öğrencilerin yapacakları analizler ışığında işletme problemlerinin çözümlerine yönelik stratejiler geliştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Strateji ne demektir, stratejiyle ilgili kavramlar nelerdir konusunda bilgi sahibi olacaklardır. 2) Müşteri analizi, firma analizi, finansal analiz, rakip ve Pazar analizi gibi stratejinin temelini oluşturan analizlerin önemini ve nasıl yapılacağını öğreneceklerdir 3) Bir konu hakkında araştırma yaparken doğru verilere nasıl ulaşacakları konusunda metodolojiler hakkında bilgi sahibi olacaklardır 4) Tüm analizleri ve verileri nasıl bir şablona oturtup strateji oluşurabileceklerini öğreneceklerdir 5) Vaka analizleri ve matriksler sıklıkla kullanılarak pratik yapma şansı elde edeceklerdir |
Stratejiye Giriş ve Temel Kavramlar Rakip Analizi Rakip Stratejilerin İncelenmesi Araştırma Metodları Finansal ve Operasyonel Rasyolar ve Ana Performans Göstergeleri Benchmarking Maliyet ve Kar Analizleri Pazarın Belirlenmesi ve Tahminler Stratejik Şablonlar ve Matriksler Pazar Segmentasyonu ve Kanalları Müşteri Segmentasyonu ve Analizi Müşteri Bağlılığı ve Memnuniyeti Stratejilerin Uygulanması Stratejiden Karar & Sonuca Ulasma - KPI'larla takip edilmesi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Stratejiye Giriş ve Temel Kavramlar | Sunum |
2) | Rakip Analizi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
3) | Rakip Stratejilerin İncelenmesi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
4) | Araştırma Metodları | Sunum / Vaka Çalışmaları |
5) | Finansal ve Operasyonel Rasyolar ve Ana Performans Göstergeleri | Sunum / Vaka Çalışmaları |
6) | Benchmarking | Sunum / Vaka Çalışmaları |
7) | Maliyet ve Kar Analizleri | Sunum / Vaka Çalışmaları |
8) | Pazarın Belirlenmesi ve Tahminler | Sunum / Vaka Çalışmaları |
9) | Stratejik Şablonlar ve Matriksler | Sunum / Vaka Çalışmaları |
10) | Pazar Segmentasyonu ve Kanalları | Sunum / Vaka Çalışmaları |
11) | Müşteri Segmentasyonu ve Analizi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
12) | Müşteri Bağlılığı ve Memnuniyeti | Sunum / Vaka Çalışmaları |
13) | Stratejilerin Uygulanması | Sunum / Vaka Çalışmaları |
14) | Stratejiden Karar & Sonuca Ulasma - KPI'larla takip edilmesi | Sunum / Vaka Çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersi verecek kişi tarafından sunumlar ve vaka çalışmaları hazırlanacaktır Notes and cases will be provided by the lecturer |
Diğer Kaynaklar: | Contemporary Strategy Analysis - Robert M. Grant, 8th ed. 2013, Wiley. ISBN-13: 978-1119941880 Strategic Analysis and Action - Crosssan etal., 7th ed., Prentice Hall, ISBN-13: 978-0132061421 Blue Ocean Strategy - W. Chan Kim and Renée Mauborgne, 2015, Harvard, ISBN-13: 978-1625274496 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 4 | % 15 |
Sunum | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Sunum / Seminer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 147 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek, | |
2) | Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek, | |
5) | İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek, | |
8) | İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak, | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek, |