SİNİRBİLİM (İNGİLİZCE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
NSC5001 | Sinirbilime Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SELEN GÜR ÖZMEN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. SELEN GÜR ÖZMEN Prof. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Nörobilimin temel ilkelerini tanıtmak Sinir sistemlerinin yapısını ve işlevini öğretmek Sinir sisteminin davranışı nasıl kontrol ettiğini anlamak Öğrencileri nörobilimin çeşitli alt dallarında ileri düzey çalışmalara hazırlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: 1. Nörobilimin temel kavramlarını anlayıp açıklayabilir 2. Sinir sisteminin anatomisini ve fizyolojisini tanımlar 3. Temel nörotransmitterlerin ve sinir devrelerinin rollerini açıklar 4. Temel duyu, motor ve bilişsel süreçleri analiz eder 5. Nörobilim ilkelerini davranış ve nörolojik bozukluklarla ilişkilendirir |
Ders klasik yöntemle dersi veren öğretim üyesi tarafından haftalık hazırlanan konuların derste öğrencilerle tartışmalı olarak sunulması şeklinde gerçekleştirilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Nörobilime Giriş | |
2) | Nörobilim Tarihi ve Yöntemleri | |
3) | Nöronlar ve Glialar | |
4) | Aksiyon Potansiyeli ve Sinaptik İletim | |
5) | Nörotransmitterler ve Nöromodülasyon | |
6) | Sinir Sisteminin Gelişimi | |
7) | Duyusal Sistemler | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Motor Sistemler | |
10) | Beyin Yapıları ve Fonksiyonları | |
11) | Öğrenme, Hafıza ve Plastisite | |
12) | Bilişsel ve Duygusal Nörobilim | |
13) | Nörolojik ve Psikiyatrik Bozukluklar | |
14) | Nörobilimde Yeni Yönelimler |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları ve güncel makaleler (haftalık olarak paylaşılacaktır) |
Diğer Kaynaklar: | Eric Kandel et al., Principles of Neural Science Mark F. Bear et al., Neuroscience: Exploring the Brain |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 80 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilim alanındaki temel teorik ve pratik bilgileri kavrar. | 5 |
2) | Sinir sistemi yapısı, işleyişi ve bozuklukları hakkında ileri düzey bilgi sahibi olur. | 5 |
3) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak deney tasarımı ve analizini gerçekleştirebilir. | 3 |
4) | Multidisipliner çalışma ortamlarında etkili iletişim kurar ve ekip çalışmasına katkı sağlar. | 3 |
5) | Etik kurallara uygun olarak bilimsel araştırma yapar ve sonuçlarını raporlar. | 2 |
6) | Nörobilimle ilişkili güncel literatürü takip eder ve eleştirel değerlendirme yapar. | 3 |
7) | Nörobilimsel verileri analiz etmek için uygun istatistiksel yöntemleri uygular. | 3 |
8) | Yeni bilgi ve teknolojileri kullanarak alanıyla ilgili özgün çalışmalar geliştirir. | 4 |
9) | Toplumsal ve bireysel sağlık için sinirbilimin önemini değerlendirir. | 3 |
10) | Bilgi ve becerilerini yazılı, sözlü ve görsel yollarla etkili bir şekilde sunar. | 2 |