NSC5001 Sinirbilime GirişBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SİNİRBİLİM (İNGİLİZCE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
SİNİRBİLİM (İNGİLİZCE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
NSC5001 Sinirbilime Giriş Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SELEN GÜR ÖZMEN
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. SELEN GÜR ÖZMEN
Prof. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersin Amacı: Nörobilimin temel ilkelerini tanıtmak
Sinir sistemlerinin yapısını ve işlevini öğretmek
Sinir sisteminin davranışı nasıl kontrol ettiğini anlamak
Öğrencileri nörobilimin çeşitli alt dallarında ileri düzey çalışmalara hazırlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:

1. Nörobilimin temel kavramlarını anlayıp açıklayabilir
2. Sinir sisteminin anatomisini ve fizyolojisini tanımlar
3. Temel nörotransmitterlerin ve sinir devrelerinin rollerini açıklar
4. Temel duyu, motor ve bilişsel süreçleri analiz eder
5. Nörobilim ilkelerini davranış ve nörolojik bozukluklarla ilişkilendirir

Dersin İçeriği

Ders klasik yöntemle dersi veren öğretim üyesi tarafından haftalık hazırlanan konuların derste öğrencilerle tartışmalı olarak sunulması şeklinde gerçekleştirilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Nörobilime Giriş
2) Nörobilim Tarihi ve Yöntemleri
3) Nöronlar ve Glialar
4) Aksiyon Potansiyeli ve Sinaptik İletim
5) Nörotransmitterler ve Nöromodülasyon
6) Sinir Sisteminin Gelişimi
7) Duyusal Sistemler
8) Ara Sınav
9) Motor Sistemler
10) Beyin Yapıları ve Fonksiyonları
11) Öğrenme, Hafıza ve Plastisite
12) Bilişsel ve Duygusal Nörobilim
13) Nörolojik ve Psikiyatrik Bozukluklar
14) Nörobilimde Yeni Yönelimler

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları ve güncel makaleler (haftalık olarak paylaşılacaktır)
Diğer Kaynaklar: Eric Kandel et al., Principles of Neural Science
Mark F. Bear et al., Neuroscience: Exploring the Brain

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 80

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sinirbilim alanındaki temel teorik ve pratik bilgileri kavrar. 5
2) Sinir sistemi yapısı, işleyişi ve bozuklukları hakkında ileri düzey bilgi sahibi olur. 5
3) Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak deney tasarımı ve analizini gerçekleştirebilir. 3
4) Multidisipliner çalışma ortamlarında etkili iletişim kurar ve ekip çalışmasına katkı sağlar. 3
5) Etik kurallara uygun olarak bilimsel araştırma yapar ve sonuçlarını raporlar. 2
6) Nörobilimle ilişkili güncel literatürü takip eder ve eleştirel değerlendirme yapar. 3
7) Nörobilimsel verileri analiz etmek için uygun istatistiksel yöntemleri uygular. 3
8) Yeni bilgi ve teknolojileri kullanarak alanıyla ilgili özgün çalışmalar geliştirir. 4
9) Toplumsal ve bireysel sağlık için sinirbilimin önemini değerlendirir. 3
10) Bilgi ve becerilerini yazılı, sözlü ve görsel yollarla etkili bir şekilde sunar. 2