DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LAW3601 | Kayıt Dışı Ekonomi ve Karapara | Bahar | 0 | 2 | 1 | 4 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÜLSEN GÜNEŞ |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. GÜLSEN GÜNEŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Kayıtdışı Ekonominin ve karapara olgusunun çeşitli ülkelerdeki ve ülkemizdeki görünümünün ve kapsamının ortaya konarak bu alanı ilgilendiren hukuksal kuralların irdelenmesi ve değerlendirilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Benzeri terimlerle birlikte ele alınan kayıtdışı ekonomi terimini tartışır. II. Kayıtdışılığın ölçülebilirliğini ayırteder. III. Kayıtdışı ekonomi alanının sınırlarını tanır. IV. Alan ile ilgili hukuksal kurallara erişir. V. Alan ile ilgili yargısal kararlara erişir. VI. Alanda mücadele eden devlet örgütlerinin ve uluslararası bazı örgütleri ayırtederek bunların faaliyetlerini ve raporlarını değerlendirir. VII. Akademik ve bilimsel formatta hazırlayacağı ve konusunu kendisinin belirleyeceği ödevde yeni olguları araştırır ve değerlendirir. |
Kayıt Dışı Ekonomi Kavramı ve Benzerlerinden Ayırt edilmesi, Kayıt Dışı Ekonominin Ölçüm Yöntemleri ve Çeşitli Ülkelerdeki Oranı, Kayıt Dışı Ekonomiye Yolaçan Nedenler, Kayıt Dışı Ekonominin Genel Kapsamı, Yeraltı Kayıt Dışı Ekonomi, Yerüstü Kayıt Dışı Ekonomi, Karapara ve Aklanması, Karapara Aklama Aşamaları, Karapara Aklama Yöntemleri, Karapara Aklama ile Mücadele Yöntemleri, Karapara Aklama ile Mücadele Eden Örgütlerden Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) ve Financial Action Task Force (FATF-Mali Eylem Görev Gücü) |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kayıtdışı Ekonomi Kavramı ve Benzerlerinden Ayırtedilmesi | |
2) | Kayıtdışı Ekonominin Ölçüm Yöntemleri ve Çeşitli Ülkelerdeki Oranı | |
3) | Kayıtdışı Ekonomiye Yolaçan Nedenler | |
4) | Kayıtdışı Ekonominin Genel Kapsamı | |
5) | Yeraltı Kayıtdışı Ekonomi | |
6) | Yerüstü Kayıt Dışı Ekonomi | |
7) | Kara Para ve Aklanması | |
8) | Tekrar | |
9) | Kara Para Aklama Aşamaları | |
10) | Kara Para Aklama Yöntemleri | |
11) | Kara Para Aklama ile Mücadele Yöntemleri | |
12) | Karapara Aklama ile Mücadele Eden Örgütlerden Mali Suçları Araştırma Kurulu (MASAK) ve Financial Action Task Force (FATF-Mali Eylem Görev Gücü) | |
13) | Ödev Değerlendirme | |
14) | Ödev Değerlendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | - |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Final | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 30 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 70 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 94 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |