REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ADV3617 | Müzikal İletişim | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. HASAN KEMAL SUHER |
Dersin Amacı: | Bu dersi tamamlayan öğrenciler genel müzik teorisini öğrenmenin yanısıra reklam, sinema ve oyun endüstrisi gibi farklı endüstrilerden gelen 'briefing' doğrultusunda hareket ederek yaratıcı ve özgün müziklerin nasıl üretildiğini görecek. Öğrenciler, aynı zamanda müzik teknolojileriyle ilgili bilgi sahibi olacak ve başlangıç düzeyinde miks yapmayı öğrenecek. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Müzik üretimi için "brief" denilen dökümanı etkin bir şekilde yazabilir ve yorumlayabilir. 2) Nota okuma ve müzik üretebilme becerileri edinebilir. 3) Müzik teknolojilerine dair kapsamlı bilgi edinebilir ve bu bilgiyi uygulamaya dönüştürebilir. 4) Sinema ve reklam müziği arasındaki farklılıkları ve ortak noktaları saptayabilir. 5) Müzik üretimi için gereken zamanı etkin yönetebilme becerisine sahip olabilir. 6) Yaratıcı düşünme becerisini geliştirebilir. 7) Analitik müzik dinleme yeteneği elde edebilir. 8) Görüntüyle uyumlu müzik üretme becerisi edinebilir. 9) Türk ve batı müziği enstrümanlarına dair bilgi edinebilir. 10) Tüketici tercihlerini anlamak için doğru sosyal medya kullanma becerisi edinebilir. 11) Müziğe olan duygusal bağlılığı artırmak için gerekli miks bilgisine dair başlangıç düzeyinde bilgi sahibi olabilir. |
müzik teorisi, nota bilgisi, Dijital müzik teknolojisi, DAW, VST, Plug-in bilgisi, Sampling ve Kayıt Teknolojileri, Miks bilgisi, müziği markalaştırma, müzikte yaratıcılık, özgün müzik üretimi, sinema müziği,reklam müziği, oyun müziği, brief, bilgisayar teknolojisi, hikayeye göre müzik kompozisyonu |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müziğin sosyal hayatta ve iş dünyasındaki yeri | |
2) | Teknoloji ve müzik | |
3) | Müzik Teorisi 1 | |
4) | Digital Audio Workstation | |
5) | Brief' doğrultusunda Reklam, Sinema ve Oyun müziği üretimi. | |
6) | Müzik Teorisi 2 | |
7) | Dijital Enstrüman ve Sinyal İşleme Yazılımları | |
8) | Hikayeye göre müzik kompozisyonu | |
9) | Tüketici tercihlerini doğru anlamak için sosyal medya kullanımı | |
10) | Müzik teorisi 3 | |
11) | Sampling ve Kayıt teknolojileri | |
12) | Yaratıcılık, Özgünlük ve Müziği Markalaştırma | |
13) | Miks Teknikleri 1 | |
14) | Miks Teknikleri 2 |
Ders Notları / Kitaplar: | "1.Richard Davis, Complete Guide to Film Scoring. The Art and Business of Writing Music for Movies and TV. " |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 26 | 26 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 2 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 2 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 2 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 4 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 2 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 3 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |