PSY1001 Introduction to PsychologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PSİKOLOJİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
PSİKOLOJİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
PSY1001 Psikolojiye Giriş Güz 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi BAHAR TANYAŞ
Opsiyonel Program Bileşenleri: "."
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilerin psikoloji bilimi ve temel alt alanlarına dair giriş niteliğinde bir altyapı oluşturmalarını amaçlamaktadır. Öğrencilerin, psikolojiyi, insanların düşünce, duygu ve davranışlarını bilimsel metodolojiler çerçevesinde inceleyen bir disiplin olduğunu anlamalarına yardımcı olur. Ders aynı zamanda öğrencilere, temel psikolojik kavramları ve teorileri anlamalarında rehberlik etmeyi ve araştırma metodolojisini giriş düzeyinde öğretmeyi amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Psikolojinin alt alanlarını, temel teori ve kavramlarını önemli figürleriyle birlikte tanımlar.
2. Psikolojinin bilimsel temelini anlar.
3. Tanımlayıcı, deneysel ve ilişkisel araştırmanın güçlü ve zayıf yönlerini tanımlar.
4. Sinir sisteminin işleyişini temel düzeyde açıklar.
5. Gelişimin hem biyolojik hem de çevre tarafından şekillenen yaşam boyu devam eden bir süreç olduğunu kavrar.
6. Bilinç kavramını temel düzeyde tanımlar ve bilincin farklılaşmış durumlarını ayırt eder.
7. Klasik ve edimsel koşullanmanın temel unsurlarını tanımlar.
8. Stres ve psikolojik iyi olma halinin nasıl ilişkili olduğunu tanımlar ve stres ve başa çıkma konusundaki temel perspektifleri kazanır.

Dersin İçeriği

Ders, psikolojinin bilimsel bir disiplin olarak ortaya çıktığı tarihsel süreci inceleyerek ve psikolojide yaygın olarak kullanılan araştırma yöntemlerine giriş düzeyinde bilgiler sunarak başlar. Dersin devamı, biyolojik yaklaşım, duyum ve algı, bilinç, öğrenme, gelişimsel yaklaşım, stres ve psikolojik iyilik olmak üzere psikolojideki başlıca alt alanlar ve çalışma konuları etrafında yapılandırılmıştır. Bu derste kullanılan öğretme/öğrenme yöntem ve teknikleri arasında ders anlatımının yanı sıra ders materyallerinin okunması, bir makale değerlendirmesi yazılması ve konuk konuşmacıların sunumlarına katılım yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş: Psikoloji Bilimi Kitaptan 1. bölümün okunması
2) Psikoloji Tarihi Psikolojide Çağdaş Perspektifler Kitaptan 1. bölümün okunması
3) Bilimsel Metodoloji ve Psikolojide Etik Kitaptan 1. bölümün okunması
4) Biyolojik Bakış Açısı Kitaptan 2. bölümün okunması
5) Biyolojik Bakış Açısı Kitaptan 2. bölümün okunması
6) Duyum ve Algı Kitaptan 3. bölümün okunması
7) Bilinç Kitaptan 4. bölümün okunması
8) Ara Sınav
9) Bilinç Kitaptan 4. bölümün okunması
10) Öğrenme Kitaptan 5. bölümün okunması
11) Makale Değerlendirme
12) Gelişimsel Yaklaşım Kitaptan 8. bölümün okunması
13) Gelişimsel Yaklaşım Kitaptan 8. bölümün okunması
14) Stres ve Sağlık Kitaptan 11. bölümün okunması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ciccarelli, S.K. & White, J.N. (2017). Psychology (5th ed). Essex: Pearson Education
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 5 65
Ödevler 1 16 16
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 50 50
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İnsan zihnine ve davranışlarına karşı yakın bir ilgi uyandırmak, hem eleştirel düşünme becerileri elde etmek (özellikle psikolojik teorileri deneysel kanıt kullanarak değerlendirme becerisi), hem de psikolojiyi kanıta dayalı bir bilim olarak algılamak. 5
2) İnsan davranışı hakkında biyopsikososyal bir bakış açısı kazanmak. Yani, davranışın biyolojik, psikolojik, ve sosyal değişkenlerini anlamak. 3
3) Teorik ve uygulama bilgisi edinmek ve temel psikolojik kavram ve bakış açılarını öğrenmek. 5
4) Bilimsel araştırma yöntemlerini takip ederek yöntem ve veri değerlendirme tekniklerini tanımak (örneğin korelasyona dayalı çalışmalar, deneysel, boylamsal, vaka çalışması). 3
5) Ölçme ve araştırma yaparken veya gruplarla çalışırken etik duyarlılık göstermek. 2
6) Psikolojinin temel alanlarını tanımak (bilişsel, gelişim, klinik, sosyal, davranışsal ve biyolojik). 1
7) Niceliksel ve niteliksel bulguları değerlendirirken, raporlar yazarken ve onları sunarken gerekli becerileri edinmek. 2
8) Psikolojik ölçme ve değerlendirme için gerekli temel bilgiyi kazanmak. 1
9) Psikolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere (sosyoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim, felsefe, antropoloji, edebiyat, hukuk, sanat vd.) ait temel bilgilerin alınması ve bu bilgiyi psikolojik süreçlerin anlaşılması ve yorumlanmasında kullanabilmek.