VCD4121 Workshops & SeminarsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
VCD4121 Çalıştaylar ve Seminerler Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. MURAT CAN OĞUZ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SERKAN ŞİMŞEK
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu derste, öğrenciler grafik tasarımı, dijital reklamcılık, sosyal medya, tipografi, etkileşim tasarımı ve yayın tasarımı alanlarında ayrıntılı bilgi edinebileceklerdir. Öğrenciler seminerler ve atölyeler kapsamında profesyonel tasarımcılar ve akademisyenler ile çalışma fırsatı bulacaklardır. Öğrenciler, görsel iletişim tasarımı bağlamında sektörel uygulamaları deneyimleme imkânı elde edeceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Klasik reklam tasarımı ile dijital reklam tasarımı arasındaki farkları ayırt edebilirler.
2) Tasarım endüstrisinde ekip çalışmasının önemini tartışabilirler.
3) Sektörde başarılı bir şekilde ekip çalışması yürütebilirler.
4) Sanat ürünleri ile endüstri ürünleri arasındaki farkları değerlendirebilirler.
5) Yaratıcı bir fikir geliştirip ve hayata geçirebilirler.
6) Kavram ile konu arasındaki temel farkları belirleyebilirler.
7) Tasarım alanındaki yeni teknolojileri araştırıp değerlendirebilirler.

Dersin İçeriği

Bu ders görsel iletişim tasarımı bağlamında teorik bilgi ve pratik uygulama arasında bağlantı kurmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, akademik uzmanlar ve profesyonel tasarımcılar tarafından yürütülen seminerlerde grafik tasarımı, reklamcılık, dijital reklamcılık, sosyal medya, tipografi, etkileşimli medya ve yayıncılıktaki temel kavramları detaylı bir şekilde öğrenebileceklerdir. Derste uygulamalı atölye çalışmaları ve sektörel bağlantılar üzerinden yaratıcılık, iş birliği ve yenilikçilik teşvik edilmektedir.
Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje Hazırlama, Uygulama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş ve ders izlencesinin aktarımı
2) Seminer konuğu: Poyraz Özer "Architecture and Level Design in Video Games"
3) Çalıştay Konuğu: Volkan Hacıtahiroğulları "Game Design & Documentation"
4) Seminer Konuğu: Yağmur Cenberli "Net Neutrality"
5) Seminer Konuğu: Öykü Türeli "Research Methods in Communication"
6) Seminer Konuğu: Nilüfer Geysi "Climate Change Communication"
7) Seminer Konuğu: Ebru Güney "Cli-fi"
8) Seminer Konuğu: Cemre Okumuş "Feminist Historiography & Documentary"
9) Çalıştay Konuğu: Nisa Gülfidan "Poster Design & Print"
10) Seminer Konuğu: Murat Can Oğuz "Mapping & Digital Experiences"
11) Seminer Konuğu: Eren Demirkıran "Green Advertising"
12) Çalıştay Konuğu: Laçin Yalçınkaya "Blogosphere & WordPress"
13) Seminer Konuğu: Burak Özdemir "Nation Branding"
14) Seminer Konuğu: Görkem Bir "Advertising & Globalization"

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lupton, E. (2017). Design is storytelling. Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sunum / Seminer 12 67
Final 2 16
Toplam İş Yükü 125

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir,
2) 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir,
5) İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur,
8) İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur.
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur,