İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
VCD4121 | Çalıştaylar ve Seminerler | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. MURAT CAN OĞUZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN ŞİMŞEK |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu derste, öğrenciler grafik tasarımı, dijital reklamcılık, sosyal medya, tipografi, etkileşim tasarımı ve yayın tasarımı alanlarında ayrıntılı bilgi edinebileceklerdir. Öğrenciler seminerler ve atölyeler kapsamında profesyonel tasarımcılar ve akademisyenler ile çalışma fırsatı bulacaklardır. Öğrenciler, görsel iletişim tasarımı bağlamında sektörel uygulamaları deneyimleme imkânı elde edeceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Klasik reklam tasarımı ile dijital reklam tasarımı arasındaki farkları ayırt edebilirler. 2) Tasarım endüstrisinde ekip çalışmasının önemini tartışabilirler. 3) Sektörde başarılı bir şekilde ekip çalışması yürütebilirler. 4) Sanat ürünleri ile endüstri ürünleri arasındaki farkları değerlendirebilirler. 5) Yaratıcı bir fikir geliştirip ve hayata geçirebilirler. 6) Kavram ile konu arasındaki temel farkları belirleyebilirler. 7) Tasarım alanındaki yeni teknolojileri araştırıp değerlendirebilirler. |
Bu ders görsel iletişim tasarımı bağlamında teorik bilgi ve pratik uygulama arasında bağlantı kurmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, akademik uzmanlar ve profesyonel tasarımcılar tarafından yürütülen seminerlerde grafik tasarımı, reklamcılık, dijital reklamcılık, sosyal medya, tipografi, etkileşimli medya ve yayıncılıktaki temel kavramları detaylı bir şekilde öğrenebileceklerdir. Derste uygulamalı atölye çalışmaları ve sektörel bağlantılar üzerinden yaratıcılık, iş birliği ve yenilikçilik teşvik edilmektedir. Dersin Öğretme Yöntemi: Anlatım, Bireysel Çalışma, Tartışma, Proje Hazırlama, Uygulama |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve ders izlencesinin aktarımı | |
2) | Seminer konuğu: Poyraz Özer "Architecture and Level Design in Video Games" | |
3) | Çalıştay Konuğu: Volkan Hacıtahiroğulları "Game Design & Documentation" | |
4) | Seminer Konuğu: Yağmur Cenberli "Net Neutrality" | |
5) | Seminer Konuğu: Öykü Türeli "Research Methods in Communication" | |
6) | Seminer Konuğu: Nilüfer Geysi "Climate Change Communication" | |
7) | Seminer Konuğu: Ebru Güney "Cli-fi" | |
8) | Seminer Konuğu: Cemre Okumuş "Feminist Historiography & Documentary" | |
9) | Çalıştay Konuğu: Nisa Gülfidan "Poster Design & Print" | |
10) | Seminer Konuğu: Murat Can Oğuz "Mapping & Digital Experiences" | |
11) | Seminer Konuğu: Eren Demirkıran "Green Advertising" | |
12) | Çalıştay Konuğu: Laçin Yalçınkaya "Blogosphere & WordPress" | |
13) | Seminer Konuğu: Burak Özdemir "Nation Branding" | |
14) | Seminer Konuğu: Görkem Bir "Advertising & Globalization" |
Ders Notları / Kitaplar: | Lupton, E. (2017). Design is storytelling. Cooper Hewitt, Smithsonian Design Museum. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sunum / Seminer | 12 | 67 |
Final | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü | 125 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilir, | |
2) | 21. yüzyılın bireysel ve profesyonel becerileriyle donanımlı, gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlarla birlikte kullanıcı ihtiyaçlarına odaklanarak toplanan verileri analiz edebilir, çeşitli bilgi ve düşünceleri sentezleyerek bu süreçleri yaratıcı mekânsal çözümler geliştirmek için kullanabilir, | |
3) | Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilir, | |
4) | İç mimarlık alanının gerektirdiği çağdaş bilgi üretimi, ifade, temsil ve teknolojilerini kullanabilir, | |
5) | İç mimarlık alanındaki tasarım ve uygulama çalışmalarında çağdaş mekan donatıları ve yapı teknikleri hakkında bilgi sahibi olur; sektörü ve güncel gelişmeleri takip eder, | |
6) | İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini, evrensel tasarım ilkelerini ve sürdürülebilir tasarım yaklaşımlarını benimseyip ön planda tutar, | |
7) | Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olur, | |
8) | İç mimarlık, mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslararası değerleri ve gelişmeleri takip eder; ekip çalışmalarında, disiplinler arası ve çok disiplinli çalışmalarda yer alır, ve etik konularda bilgi sahibi olur. | |
9) | İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemeler ve standartlar hakkında bilgi sahibi olur, mesleki etik ve sorumluluklarının farkında olur, |