BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ENG1004 | İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama II | Bahar | 2 | 2 | 3 | 3 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYŞEGÜL ÖZDEMİR Öğ.Gör. NİLGÜN KARA Öğ.Gör. YALÇIN GÜDEN Okutman DAMLA ŞATANA Öğ.Gör. HANDE MİNE İMREN Öğ.Gör. IŞIL BURSALI Öğ.Gör. SEVTAP SIVIŞ Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN Öğ.Gör. SERKAN GÜLŞEN Öğ.Gör. NURAN YAŞAYAN Öğ.Gör. ÇERAĞ ŞAHİN Öğ.Gör. İREM SARI Öğ.Gör. GAMZE DEMİR Öğ.Gör. ÜLGEN ACAR Öğ.Gör. DUYGU CAN Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU Öğ.Gör. ÖZEN ÖNGÖREN Öğ.Gör. EBRU AKER Okutman İSA BEKTAŞ Öğ.Gör. ZEYNEP YÜCEL |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | 1. akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak 2. akademik İngilizce kullanımının temellerini aktarmak 3. akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak 4. sonuçları ve yorumları akademik bir üslup ve biçimde raporlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin etmek 2. bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanmak 3. akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirlemek 4. akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini incelemek 5. özet yazmak 6. anlamı koruyarak tekrar yazmak 7. akademik yazı yazma kurallarını uygulamak 8. akademik dilde bir metin yazmak |
Avrupa Ortak Başvuru Metni B2 İngilizce seviyesi tanımında yer alan akademik amaçlı dil becerileri |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş Ders Müfredatının Tanıtımı Akademik Yazım İlkeleri Akademik Yazım Süreci | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
2) | Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
3) | Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme - Kaynak Metindeki Tanımları Belirleme - Tanımların Yapısını Tanıma | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
4) | Bir Giriş Paragrafının Özelliklerini Belirleme ve Analiz Etme -Kaynak metindeki tanımları analiz etme -Tanımların yapısını anlama -Tanımları yeniden ifade etmeyi anlama/uygulama (Paraphrasing) -Bir kaynağı alıntılama (APA 7. Baskı) Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
5) | Giriş Paragrafı - Arka plan bilgisini belirleme/seçme - Arka plan bilgisini yeniden ifade etme (Paraphrasing) uygulaması - Bir kaynağı alıntılama (APA 7. Baskı) Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
6) | - Bir makale sorusunun gerekliliklerini anlama - Tez cümlesi geliştirme - Paragraf bütünlüğünü anlama - Bir paragraftaki bağlayıcı unsurları belirleme - Resmi ve gayri resmi yazım arasındaki farkı anlama Yazma Ödevi I: Bir Giriş Paragrafı Yazma | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
7) | - Bir giriş paragrafı yazma - Paraphrasing (yeniden ifade etme) uygulaması - Bir kaynağı alıntılama (APA 7. Baskı) - Paragraf bütünlüğünü anlama Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
8) | Ara Sınav Tekrarı | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
9) | ARA SINAV HAFTASI | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
10) | - Bir Makalenin Taslağını Geliştirme - Bir Gelişme Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme - Bütünlük ve Tutarlılığı Anlama - Bir Paragraftaki Bağlayıcı Unsurları Belirleme Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
11) | - Bir Gelişme Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme - Konu Cümleleri Yazma - Kaynak Metinden Destekleyici Kanıt Seçme - Özetlemeyi Anlama Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
12) | - Giriş Cümleleri Yazma - Destekleyici Kanıt Yazma (Paraphrasing ve Özetleme Uygulaması) - Değerlendirici Yorumlar Yazma - Sonuç Cümleleri Yazma | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
13) | Yazma Ödevi II - Geri Bildirimi Bir Sonuç Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
14) | Bir Sonuç Paragrafının Özelliklerini Belirleme/Analiz Etme - Genel tekrar | Ders izlencesinde belirtilmiştir. |
Ders Notları / Kitaplar: | Modern Diller Bölüm hocalarının hazırladığı materyaller, ve Internet kaynakları Materials prepared by the instructors of the Modern Languages Department and Internet resources |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Uygulama | 6 | % 15 |
Ödev | 2 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Uygulama | 6 | 3 | 18 |
Ödevler | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 82 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 2 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 2 |
3) | Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. | 3 |
4) | Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. | 3 |
5) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
6) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 3 |
7) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 3 |
8) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 4 |
9) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 4 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 4 |
11) | Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 5 |
12) | Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 4 |