ENG1003 Communications Skills and Academic Reporting IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BESLENME VE DİYETETİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ENG1003 İletişim Becerileri ve Akademik Raporlama I Güz 2 2 3 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYŞEGÜL ÖZDEMİR
Öğ.Gör. NİLGÜN KARA
Öğ.Gör. YALÇIN GÜDEN
Okutman DAMLA ŞATANA
Öğ.Gör. HANDE MİNE İMREN
Öğ.Gör. IŞIL BURSALI
Öğ.Gör. SEVTAP SIVIŞ
Öğ.Gör. ANIL GÜNAYDIN
Öğ.Gör. SERKAN GÜLŞEN
Öğ.Gör. NURAN YAŞAYAN
Öğ.Gör. ÇERAĞ ŞAHİN
Öğ.Gör. İREM SARI
Öğ.Gör. GAMZE DEMİR
Öğ.Gör. ÜLGEN ACAR
Öğ.Gör. DUYGU CAN
Öğ.Gör. GÜLSEN AKDENİZ HOCAOĞLU
Öğ.Gör. ÖZEN ÖNGÖREN
Öğ.Gör. EBRU AKER
Okutman İSA BEKTAŞ
Öğ.Gör. ZEYNEP YÜCEL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: 1. akademik dil öğrenme yöntemlerini örneklerle tanıtmak
2. akademik İngilizce kullanımının temellerini aktarmak
3. akademik dil kullanımını örneklerle açıklamak
4. sonuçları ve yorumları akademik bir üslupta ve biçimde raporlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. bilinmeyen kelimelerin anlamlarını bağlamdan tahmin etmek
2. bileşik karmaşık cümle yapılarını ve akademik ifadeleri kullanmak
3. akademik yazılardaki okuyucu, hitap ve amacı belirlemek
4. akademik yazılardaki anlam düzenlemesi, bağıntı ve anlam birliğini incelemek
5. özet yazmak
6. anlamı koruyarak tekrar yazmak
7. akademik yazı yazma kurallarını uygulamak
8. akademik dilde bir metin yazmak

Dersin İçeriği

Avrupa Ortak Başvuru Metni B2 İngilizce seviyesi tanımında yer alan akademik amaçlı dil becerileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş Dönemlik ders planında yazılıdır.
2) Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma. Dönemlik ders planında yazılıdır.
3) Akademik Bağlamda Bir Paragraf Yazma 1) Bir sorunun gerekliliklerini anlama 2) Sorulan soruya dayalı bir iddia oluşturma 3) iddiayı desteklemek için fikirleri seçme/belirleme 4) Gerçek ve görüş arasındaki farkı ayırt etme 5) Metin içi atıf yapmanın mantığını anlama Ödev: E-öğrenme ortamında alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
4) 1) Sebep-sonuç dilini anlama 2) Metnin amacını anlama 3) Paragrafların ana fikrini anlama 4) Ana fikirler ve destekleyici fikirler arasındaki farkı ayırt etme Ödev: E-öğrenme ortamında verilen alıştırma ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
5) 1) Başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) adımlarını anlama 2) Başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) pratiği 3) Akademik kelime dağarcığı kullanarak karmaşık cümleler oluşturma Ödev: Başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) çalışması Dönemlik ders planında yazılıdır.
6) 1) Metnin amacını anlama 2) Paragrafların ana fikrini anlama 3) Akademik bağlamda bağlayıcı öğelerin önemini belirleme 4) Ana fikirler ile destekleyici fikirler arasındaki farkı ayırt etme 5) Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma Ödev: E-öğrenme ortamında alıştırma testlerini ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
7) Tekrar ve geri bildirim Ara sınav öncesi sınıf içi tekrar ve ek çalışmalar Dönemlik ders planında yazılıdır.
8) Ara Sınav Haftası
9) 1) Ara sınav geri bildirimi 2) Özetleme adımlarını anlama 3) Özetleme pratiği yapma Dönemlik ders planında yazılıdır.
10) 1) Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma 2) Makaleyi seçici bir şekilde okuma 3) Seçilen fikirleri başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) yoluyla entegre etme 4) Seçilen fikirleri özetleme yoluyla entegre etme Ödev: E-öğrenme ortamında verilen test ve sınavları tamamlama Dönemlik ders planında yazılıdır.
11) 1) Akademik dili ve kelime kullanımını anlamak için akademik metinlerden yararlanma 2) Metnin amacını anlama 3) Paragrafların ana fikrini anlama 4) Ana fikirler ile destekleyici fikirler arasındaki farkı ayırt etme 5) Metin içi atıf yapmanın mantığını anlama 6) Akademik bağlamda bağlayıcı öğelerin önemini belirleme 7) Bağlamdan bilinmeyen kelimelerin anlamını tahmin etme 8) Zamir referanslarını belirleme Ödev: E-öğrenme ortmanında verilen test ve sınavları yapmak Dönemlik ders planında yazılıdır.
12) 1) Akademik metinlere maruz kalarak akademik kelime dağarcığını geliştirme 2) Akademik metinlere maruz kalarak akademik dili geliştirme 3) Akademik bağlamda bağlayıcı öğelerin önemini belirleme 4) Makaleyi seçici bir şekilde okuma 5) Seçilen fikirleri başka sözcüklerle anlatma (paraphrasing) yoluyla entegre etme 6) Seçilen fikirleri özetleme yoluyla entegre etme Ödev: Akademik özet yazma Dönemlik ders planında yazılıdır.
13) Yazma ödevi ile ilgili sınıf içi genel geri bildirim Ekstra yazma pratiği (özet yazma) Dönemlik ders planında yazılıdır.
14) Tekrar ve dönüt Dönemlik ders planında yazılıdır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Modern Diller Bölüm hocalarının hazırladığı materyaller, ve Internet kaynakları
Materials prepared by the instructors of the Modern Languages Department and Internet resources
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Uygulama 6 % 15
Ödev 2 % 0
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 4 56
Uygulama 6 6 36
Ödevler 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. 3
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. 4
3) Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. 3
4) Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. 3
5) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. 4
6) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 4
7) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
8) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 2
9) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 4
11) Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. 5
12) Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. 4