Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders tanıtmı ve ders akışı |
CW: Ders gereksinimleri
HW:Farklı sektörelere ait örneklerin toplanması |
2) |
Kimlik yaratmak |
CW: Dünya markaları ve tipografi analizi
HW: Sektör seçimi |
3) |
Öğrenciler kurumsal gereksinim analizi yaparak başlangıç kavramları üzerinde çalışacaklardır |
CW: Kurumsal gereksinimlerin tartışılması/logo eskizleri
HW: Türk markaları iler ilgili örneklerin toplanması |
4) |
Araştırma/Marka seçimi /Her öğrenci için farklı bir marka) |
CW: Marka kıyaslaması /logotype alternatifleri hazırlama |
5) |
Kavram ve çözülmüş tasarımların sunuşu |
CW: logotype alternatifleri hazırlama
HW: Logo için ince ayarlamalar |
6) |
Sunuş ve kritik: Analizin denrinliği ve anlaşılırlığı, orjinallik ve görsel etki, simgenin kullanılabilirliği |
CW: Logo için ince ayarlamalar
HW: Kitapçık hazırlamak |
7) |
Konu tekrarı |
A4 kitapçığın sunuşu: Logotype: siyah-beyaz, renkli, küçük boy kullanım, arkaplan kullanımları |
8) |
Araştırma/Marka seçmek (tüm öğrenciler için aynı marka)
CW: Araştırma /marka kıyaslaması.
HW: ilk seçeneklerin hazırlanması
|
CW: Araştırma /marka kıyaslaması.
HW: ilk seçeneklerin hazırlanması |
9) |
İlgili iş servislerine giriş, telif hakkı kanunları ile ilgili bilgilendirme, markanın telifinin alınması, iş yapıları, dökümanlar, tabela ve kimlik ürünlerinin tasarımı |
CW: Logotype’ın ince ayarlanması
HW: Kimlik ürünlerinin yapısının oluşturulması |
10) |
Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (1) |
CW:Kurumsal analiz/kimlik ürünleri yapıları
HW: Ürünlerin hazırlanması |
11) |
Kurumsal kimlik analizi ve ilk kavramlar üzerinde çalışma (2) |
CW: Farklı kurumsal kimlik klavuzlarının araştırılması |
12) |
Kimlikten sorumlu kişileri kullanım kısıtları ile ilgili bilgilendirici kurumsal standartlar klavuzu eskizi |
|
13) |
Final kurumsal standartlar kılavuzu çalışması |
|
14) |
Kurumsal standartlar kılavuzu sunuşu
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak |
|
2) |
Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak |
|
3) |
Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek |
|
4) |
Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek |
4 |
5) |
Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek |
|
6) |
Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak |
|
7) |
Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek |
|
8) |
Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak |
4 |
9) |
Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak |
|
10) |
Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak |
|
11) |
Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak |
|
12) |
Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek |
|