KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
KYR5888-2 | Yüksek Lisans Tezi | Bahar | 0 | 0 | 0 | 20 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Technical Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. GÖKAY GÖRMELİ |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere yüksek lisans tezi yazma sürecinde gerekli olan araştırma yöntemlerini, yazım tekniklerini ve akademik yazım standartlarını öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler, bilimsel bir araştırma yaparak, bulgularını akademik bir şekilde sunmayı öğreneceklerdir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, bilimsel araştırma yapabilecek, araştırmalarını doğru bir şekilde yazılı hale getirebilecek ve akademik bir düzeyde tez yazımı gerçekleştirebilecektir. |
Bu derste araştırma tasarımı, literatür taraması, veri toplama yöntemleri, veri analizi, akademik yazım ve tez yazma süreci ele alınacaktır. Öğrenciler, tezlerini hazırlarken akademik etik ve yazım standartlarına uygun çalışmalar yapacaklardır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez Çalışması | |
2) | Tez Çalışması | |
3) | Tez Çalışması | |
4) | Tez Çalışması | |
5) | Tez Çalışması | |
6) | Tez Çalışması | |
7) | Tez Çalışması | |
8) | Tez Çalışması | |
9) | Tez Çalışması | |
10) | Tez Çalışması | |
11) | Tez Çalışması | |
12) | Tez Çalışması | |
13) | Tez Çalışması | |
14) | Tez Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 50 | 500 |
Toplam İş Yükü | 500 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kayropraktik alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. | 3 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. | 4 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. | 5 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Kayropraktik gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmek. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim, danışmanlık ve alanında liderlik becerisine sahip olmak. | 5 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; sağlık ekibi içinde etkin çalışabilme becerisi kazanmak. | 5 |
9) | Kayropraktik uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak teknolojik çözümler üretebilmek. | 5 |
10) | Sağlık bilimleri ile ilgili bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak, alanı ile ilgili sistematik veri analizi yapabilmek. | 3 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim kurmak ve stratejik yaklaşımla projeler geliştirebilmek. | 4 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model olma, disiplinler arası etkileşimi kavramak ve kullanmak. | 5 |