KYR5887 SeminerBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
KAYROPRAKTİK (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
KYR5887 Seminer Bahar 0 0 0 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü:
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Ön Koşullar: KYR5888-1 - Yüksek Lisans Tezi
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. GÖKAY GÖRMELİ
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere belirli bir konu üzerine derinlemesine araştırma yapma ve öğrendiklerini sözlü olarak sunma becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler, seminer sunumları aracılığıyla eleştirel düşünme, tartışma ve akademik iletişim yeteneklerini geliştireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, belirledikleri bir konu hakkında kapsamlı bir araştırma yapabilecek, araştırmalarını etkili bir şekilde sunabilecek ve akademik tartışmalara katılabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu derste seminer hazırlığı, araştırma yöntemleri, sunum teknikleri, akademik tartışma kuralları ve konu hakkında derinlemesine analiz yapılacaktır. Öğrenciler, seminerler aracılığıyla özgün bir araştırma yapma fırsatı bulacaklardır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse Giriş, Programın Oluşturulması, Örnek Seminer Sunumu
2) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
3) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
4) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
5) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
6) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
7) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
8) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
9) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
10) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
11) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
12) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
13) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma
14) Kayropraktik Alanı İle İlgili Seçilen Konu Başlığında Literatür Tarama-Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak paylaşılacaktır.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Proje 5 20 100
Ödevler 5 10 50
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Kayropraktik alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. 2
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. 2
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 5
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Kayropraktik gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmek. 1
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim, danışmanlık ve alanında liderlik becerisine sahip olmak. 5
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 5
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; sağlık ekibi içinde etkin çalışabilme becerisi kazanmak. 4
9) Kayropraktik uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak teknolojik çözümler üretebilmek. 5
10) Sağlık bilimleri ile ilgili bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak, alanı ile ilgili sistematik veri analizi yapabilmek. 2
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim kurmak ve stratejik yaklaşımla projeler geliştirebilmek. 4
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model olma, disiplinler arası etkileşimi kavramak ve kullanmak. 5