Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Duyum ve Algı; Tanımlar, farklılıkları, duyu organları |
|
2) |
Duyum ve Algıyla ilgili yaklaşımlar, Algı özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler |
|
3) |
İşitme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
4) |
Görme Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
5) |
Dokunma Algısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
6) |
Koku ve Tad AlmaAlgısı; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
7) |
Propriosepsiyon; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
8) |
Denge Duyusu; Gelişimi ve erken dönemde desteklenmesi |
|
9) |
Ara sınav |
|
10) |
Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Aile ve ev içinde / aileye öneriler |
|
11) |
Algı gelişimini destekleyen etkinlikler; Kurumda / profesyonellere öneriler |
|
12) |
Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme |
|
13) |
Proje Sunumları / Algı gelişimini destekleyen öneriler geliştirme |
|
14) |
Çocuklarda baskın bir algı var mıdır? / Sınıf Tartışması |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Dunstan, P.J. (2009), Child Sense, Bantam Books, USA.
Lezak Deutsch, M. ( 1983), Neuropsychological Assessment, Oxford University Press, USA.
Madi, B. (2011), Öğrenme Beyinde Nasıl Oluşur, 2. Baskı, Efil Yayınevi, İstanbul.
Perkins, M. (1983), Sesnsing the World, Hackett Publishing Company, USA.
Rookes, P.; Wilson, J. (2000), Perception, Routladge, Great Britain.
San Bayhan, P.; Artan, İ. (2004), Çocuk Gelişimi ve Eğitimi, MORPA Kültür Yayınları, İstanbul. |
Diğer Kaynaklar: |
Schiffman, H.R. (2001), Sensation and Perception, 5th ed., John Wiley & Sons Inc., USA.
Silberg, J. (2006), Learning Games Exploring the Senses, Gryphon House Inc., Beltsville. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek |
2 |
2) |
Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek
|
2 |
3) |
Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek
|
2 |
4) |
Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek |
2 |
5) |
Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek |
2 |
6) |
Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
|
2 |
7) |
Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek
|
3 |
8) |
Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak
|
2 |
9) |
Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek
|
2 |
10) |
Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek
|
2 |
11) |
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”)
|
2 |
12) |
Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek |
2 |
13) |
Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek
|
2 |