CGB3072 Çocuklarda Davranış YönetimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGB3072 Çocuklarda Davranış Yönetimi Bahar 2 0 2 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi NESRİN GÜLÜM
Dersin Amacı: Bu derste, davranış kavramı ve davranış problemlerine ilişkin temel yaklaşımların açıklanması, ve öğrencilere davranış yönetimi ile ilgili temel strateji bilgilerinin kazandırılması amaçlanmaktadır

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Davranış kavramı ile ilgili temel tanımları özetler.
2.Davranış problemlerine ilişkin temel yaklaşımları açıklar.
3. Etkili davranış değerlendirme sürecini açıklar.
4.Davranış yönetimi ve davranış değiştirme stratejilerini tartışır.
5.Anne baba için etkili davranış yönetimine ilişkin önerileri tartışır.
6.Alanındaki yenilik ve inovasyonlar hakkında bilgi sahibi olur.

Dersin İçeriği

Davranış kavramı, kuramları, çocukluk döneminde görülen davranış problemleri, davranış yönetimi, müdahele programları ve davranış yönetimine ilişkin ailelere yönelik öneriler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tanışma, Ders Tanıtımı ve Giriş
2) Davranış Kavramı ve Davranışa İlişkin Farklı Yaklaşımlar
3) Davranışın Değerlendirilemesi
4) İstenmeyen Davranışın Oluşmasındaki Etmenler
5) Çocukluk Döneminde Görülen Davranış Problemleri
6) Çocukluk Döneminde Görülen Davranış Problemleri
7) Çocukluk Döneminde Görülen Davranış Problemleri
8) Ara sınav /Ödev / Sunum
9) Müdahale Yöntemleri / Pekiştireç Kullanımı
10) Pozitif Disiplin
11) İstenmeyen Davranışa Yönelik Önlemler
12) Özbakım Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Öneriler
13) Ebeveynler için Etkili Davranış Yönetimi Önerileri Oluşturma
14) Yeni teknolojilerin kullanımı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Özyürek, M. (2004). Sınıfta Davranış Değiştirme: Uygulamalı Davranış Analizi. Kök Yayıncılık: Ankara.
Austin, V.L., Sciarra, D.T. / Çeviri Editörü: Dr. Mustafa Özekes (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar / Children and Adolescents with Emotional and Behavioral Disorders. Nobel Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Bayhan, S. B. & Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Berk, L.E. (1999), Infants, Children and Adolescents, Third Edition, A Viacom Company, U.S.A. Craig, Grace J. (1999), Human Development, 8th Edition, Prentice-Hall,Inc,U.S.A.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ödev 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 10 120
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.