Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Ders Tanıtımı ve Giriş |
|
2) |
Davranış Kavramı ve Davranışa İlişkin Farklı Yaklaşımlar |
|
3) |
Davranışın Değerlendirilemesi |
|
4) |
İstenmeyen Davranışın Oluşmasındaki Etmenler |
|
5) |
Çocukluk Döneminde Görülen Davranış Problemleri |
|
6) |
Çocukluk Döneminde Görülen Davranış Problemleri |
|
7) |
Çocukluk Döneminde Görülen Davranış Problemleri |
|
8) |
Ara sınav /Ödev / Sunum |
|
9) |
Müdahale Yöntemleri / Pekiştireç Kullanımı |
|
10) |
Pozitif Disiplin |
|
11) |
İstenmeyen Davranışa Yönelik Önlemler |
|
12) |
Özbakım Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Öneriler |
|
13) |
Ebeveynler için Etkili Davranış Yönetimi Önerileri Oluşturma |
|
14) |
Yeni teknolojilerin kullanımı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Özyürek, M. (2004). Sınıfta Davranış Değiştirme: Uygulamalı Davranış Analizi. Kök Yayıncılık: Ankara.
Austin, V.L., Sciarra, D.T. / Çeviri Editörü: Dr. Mustafa Özekes (2012). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar / Children and Adolescents with Emotional and Behavioral Disorders. Nobel Yayıncılık.
|
Diğer Kaynaklar: |
Bayhan, S. B. & Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları. Berk, L.E. (1999), Infants, Children and Adolescents, Third Edition, A Viacom Company, U.S.A. Craig, Grace J. (1999), Human Development, 8th Edition, Prentice-Hall,Inc,U.S.A. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek |
|
2) |
Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek |
|
3) |
İş süreçlerini ayırt edebilme ve süreçlerin lojistik yönetiminde verimlilik artışındaki önemini kavramak. |
|
4) |
Lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak |
2 |
5) |
Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin ve tabii ki İnternet'in iş hayatında ve Lojistik Yönetimindeki önemini kavramak ve etkin olarak kullanabilmek.
|
|
6) |
Lojistik kavramının bileşenlerini ayırt edebilme, ve uyum halinde bir bütün oluşturmasının önemini anlamak. |
|
7) |
İş hayatında üretkenliği artırmaya yönelik gereksinimlerin farkında olmnak |
|
8) |
Karmaşık durumlar karşısında yenilikçi ve yaratıcı düşünce yapısına sahip olmak |
4 |
9) |
Hem yerel hem uluslararası boyutta düşünce ve davranış geliştirebilmek |
|
10) |
Küreselleşmenin gereksinimlerini ve önemli sorunlarını kavramak |
|
11) |
Küreselleşme ve Lojistik Yönetimi arasındaki çift yönlü etkileşimi anlamak ve verimli bir yönetim için kullanmak. |
|
12) |
En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek |
2 |
13) |
Liderlik vasıflarına sahip olmak bunun yanında takım üyesi olmayı da başarmak |
|
14) |
İş etiğinin önemini kavramak, iş etiğini akademik dünyanın ve iş hayatının temel ögesi olarak uygulamak |
|