GEP0437 Latin IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İŞLETMEÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
İŞLETME
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
GEP0437 Latin I Güz
Bahar
3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Latince
Dersin Türü: GE-Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SEMA SEVİNÇ BAYKAL
Dersin Amacı: Latince, günümüzdeki tüm Roman dillerinin söz dizimsel ve anlamsal kökü olan ve kullandığımız bilimsel ve kültürel ortak dillerin büyük çoğunluğunun etimolojik kaynağı olan kadim bir dildir. Latince I öğrencilere Latince dilinin temel gramer kurallarını ve kelime hazinelerini öğretmek için tasarlanmıştır. Bu derste gramer ve kelime öğrenirken öğrencilerin hemen metin içinden alıntılardan oluşan cümleler okumaya başlamaları sağlanacaktır. Böylece öğrenci Latince’yi bir tek kurallar ve sözcük ezberleyerek değil, ayni zamanda mantığı ile cümleleri çözmeye çalışarak öğrenmesi teşvik edilecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrencilerin, okumayla ilgili olarak Latin dil anlayışlarını daha da geliştirmek (kavrayış becerileri)
2) Öğrencilerin, Latinceyi aktif olarak kullanmalarını sağlamak (üretken beceriler)
3) Öğrencilerin, Roma uygarlığıyla ilgili olarak tarih ve kültür anlayışı oluşturmalarını pekiştirmek
4) Öğrencilerin, Latin kültürüyle ilgili sorgulamaya dayalı araştırma yöntemlerini pekiştirmek
5) Çok yaygın olan kelimeler ve deyimlerin nereden geldiklerini, nasıl kullanıldıklarını, ve anlamlarını ayırt edebilecekler

Dersin İçeriği

Latince konuşulan bir dil olmadığı için daha çok gramer ağırlıklı bir ders işleyişi olacaktır. Kelime yapıları, Batı dilleri ile benzeşmeler, kelimelerin orijini çalışılacak. Latincenin tarihine değinilecek ve hangi alanlarda günlük yaşamımızda kullanıldığının altı çizilecek.
Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, bireysel çalışma, okuma, gözlem ve dijital kaynakların kullanımıdır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Latincenin tarihçesi, kullanım alanları Latin Dili hakkında genel bilgiler
2) Latince okunuş kuralları Verbum “esse” ( to be) Latin Dili hakkında genel bilgiler
3) 1.declinatio kelimeler ve ismin halleri Dilbilgisi kurallarına giriş, kelimelerin cinsini öğrenme, tekil, çoğul
4) “Casus”lar İsmin hallerinin Türkçedeki karşılıkları Cümle yapılarına giriş.
5) 1. grup sıfatlar, sıfat tamlamaları. 1. Ve 2. Coniugatio fiiller Latinceden Türkçeye çeviri çalışmaları
6) Sayılar, özlü sözlerden örnekler Okuma, anlama ve çeviri çalışmaları
7) Bazı Tümleç ve edatlar Çeviri çalışmaları
8) Ara sınav haftası
9) 3. ve 4. Coniugatio fiiller Cümle çevirileri
10) 2.coniugatio fiiller Okuma, anlama, çeviri çalışmaları
11) Sınav sorularının üzerinden geçilecek. Genel tekrar
12) Emir kipi (Imperativus) Minerva (Athena) 2.declinatio kelimeler Çeviri ve mitoloji
13) 2.declinatio’ya devam Diana (Artemis) Çeviri ve mitoloji
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar: Wheelock’s Latin, Frederic M. Wheelock (rev. Richard A. Lafleur), 6th ed. Collins Reference, 2000.
Workbook for Wheelock’s Latin, Paul T. Comeau and Richard A. Lafleur, 3rd ed. Collins Reference, 2000
38 Latin Stories, Anne H. Groton, James M. May, 5th ed. Bolchazy Carducci Pub, 1998.
Floyd L. Moreland and Rita M. Fleischer, Latin: An Intensive Course. University of California Press, 1990.
Pocket Oxford Latin Dictionary, James Morwood (ed.), Oxford, 2005.
http://jimithekewl.com/latince-gramer/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 1 % 10
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 3 39
Sınıf Dışı Ders Çalışması 13 3 39
Ödevler 1 15 15
Küçük Sınavlar 1 20 20
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 117

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sorun tespit etmek ve doğru soruları sorabilmek 2
2) Problem çözme becerisine sahip olmak ve bunun için gerekli analitik yaklaşımları geliştirebilmek 1
3) Teorik yaklaşımları ve karşı argümanları tüm detayları ile kavramak 3
4) Yaşam boyu öğrenme farkındalığını kazanmak ve lisans üstü eğitime başlayacak yeterliliğe sahip olmak 4
5) Proje planlamasında teorik kavramları uygulayabilmek 3
6) Farklılıkları kabul ederek etkin iletişim kurabilmek ve uyumlu takım çalışması yürütmek 4
7) İş ortamında verimlilik oranını arttırmak
8) Belirsizlik karşısında yenilikçi ve yaratıcı çözüm üretmek 3
9) İş hayatında mevcut fırsat ve tehditleri anlamaya yönelik araştırma yaparak bilgi toplayabilmek
10) Küreselleşmenin iş ve toplum hayatının üzerindeki etkileri bilerek karar almak 2
11) Dijital çağın yetkinliklerine sahip olmak, gerekli teknolojiyi kullanabilmek
12) En az bir yabancı dili akademik ve günlük iletişimde kullanabilmek 3
13) Yönetici nitelik ve yetkinliklerine sahip olmak
14) İş hayatındaki faaliyetlerinin hukuksal ve etik sonuçlarını bilerek karar almak
15) İş ve akademik hayatta herhangi bir konuyu eleştirel ele alarak düşüncelerini ifade edebilmek 3