Web uygulamaları, Web uygulamalarında tasarım örüntüleri, geliştirme araçları ve sürüm kontrol sistemleri, Spring framework, dependency injection, MVC, Junit birim, hibernate ORM, spring+hibernate entegrasyonu, Middleware ve HTTP protokolü, HTTP Protokolü, Spring kontrolörleri, spring filtreleri, REST API'ları, HTML, CSS, Javascript ve jquery, ajax.
|
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Ders içeriği ve altyapısının tanıtılması: Tarihi bakış açısı, web uygulaması nedir?, web uygulamalarında tasarım örüntülerine giriş, geliştirme araçları ve sürüm kontrol sistemleri
|
|
2) |
Java tekrarı ve Spring framework tanıtımı: Web uygulamalarında kullanılan Spring elemanları, dependency injection, MVC, Junit birim testi
|
|
3) |
Database etkileşimleri ve hibernate ORM: ilişkisel veritabanları, ORM konsepti, spring+hibernate entegrasyonu
|
|
4) |
Middleware ve HTTP protokolü: Uygulama sunucusu, HTTP Protokol, HTTP İstekleri, HTTP Cevapları, Sessions/cookies, Spring kontrolörleri, spring filtreleri , REST API'ları ve içerik türleri
|
|
5) |
Sunum katmanı ve kullanıcı arayüzleri: HTML, CSS, Javascript ve jquery, Spring views ve şablon motorları, ajax.
|
|
6) |
Ara Sınav
|
|
7) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 1: Uygulamanın genel gereksinimleri, kullanıcı arayüz tasarımı, kayıt ve login senaryoları, uygulama özelliklerinin tartışılması, kaynak kod yönetimi ve geliştirme ortamlarının tartışılması.
|
|
8) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 2: İterasyon 1 demosu ve retro, Blog yazısı kompozisyon senaryoları, Blog yazısı görüntüleme
|
|
9) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 3: iterasyon 2 demosu ve retro. Blog yazısı güncelleme ve silme senaryoları
|
|
10) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 4: iterasyon 3 demosu. Bir yazıya tag ekleme ve silme senaryoları
|
|
11) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 5: iterasyon 4 demosu. Bir yazıya yorum yazılması, güncellenmesi ve silinmesi
|
|
12) |
Uygulamalı proje (blog engine) iterasyon 6: iterasyon 5 demosu . Blog engine analitik ekleme senaryoları.
|
|
13) |
Final proje sunumları
|
|
14) |
Final proje sunumları
|
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Karmaşık mühendislik problemlerine yönelik yazılım proje, süreç ve ürünlerine ait fonksiyonel ve fonksiyonel olmayan özellikleri tanımlayabilmek. |
|
2) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılım mimarisi, bileşenleri, ara yüzleri ve sisteme ait diğer alt bileşenleri tasarlayabilmek. |
|
3) |
Kodlama, doğrulama, sınama ve hata ayıklama konularını da içerecek şekilde karmaşık yazılım sistemleri geliştirebilmek. |
|
4) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde yazılımı, programın davranışlarını beklenen sonuçlara göre sınayarak doğrulayabilmek. |
|
5) |
Karmaşık yazılım sistemlerinin çalışması sırasında, çalışma ortamının değişmesi, yeni kullanıcı istekleri ve yazılım hatalarının ortaya çıkması ile meydana gelen bakım faaliyetlerine yönelik işlemleri yapabilmek. |
|
6) |
Karmaşık yazılım sistemlerinde yapılan değişiklikleri izleyebilmek ve kontrol edebilmek, entegrasyonunu sağlayabilmek, yeni sürümlerini sistematik olarak planlayabilmek ve riskleri yönetebilmek. |
|
7) |
Disiplin içi ve disiplinler arası takımlarda görev alarak karmaşık yazılım sistemleri yaşam süreçlerini tanımlayabilmek, değerlendirebilmek, ölçebilmek, yönetebilmek ve uygulayabilmek. |
|
8) |
Karmaşık mühendislik problemlerinde gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında yazılım gereksinimlerini toplama, yazılımı tasarlama, geliştirme, sınama, bakımını yapma konularındaki çeşitli araçları ve yöntemleri kullanabilmek. |
|
9) |
Temel kalite metrikler tanımlayabilmek, yazılım yaşam döngüsü süreçlerini uygulayabilmek, yazılım kalitesini ölçebilmek, kalite model karakteristiklerini tanımlayabilmek, standartları uygulayabilmek ve bunları karmaşık yazılım sistemlerini analiz etmekte, tasarlamakta, geliştirmekte, doğrulamakta ve sınamakta kullanabilmek. |
|
10) |
Yazılım mühendisliği ile ortak sınırlara sahip olan matematik, fen bilimleri, bilgisayar mühendisliği, endüstri mühendisliği, sistem mühendisliği, ekonomi, yönetim ve sürdürülebilir kalkınma gibi diğer disiplinler hakkında teknik bilgi kazanabilmek ve bunlar aracılığıyla yenilikçi fikirleri karmaşık mühendislik problemlerinde ve girişimcilik faaliyetlerinde kullanabilmek. |
|
11) |
Yazılım mühendisliği kültürü ve etik anlayışını kavrayabilmek ve bunları yazılım mühendisliğinde uygulayabilecek temel bilgilere sahip olmak, meslek hayatı boyunca gerekli teknik becerileri öğrenip başarıyla uygulayabilmek. |
|
12) |
Yabancı dil ve Türkçe kullanarak etkin rapor yazabilmek ve yazılı raporları anlayabilmek, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilmek, etkin sunum yapabilmek, açık ve anlaşılır talimat verebilmek ve alabilmek. |
|
13) |
Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları ile mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları hakkında bilgi sahibi olmak. |
|