Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Güvenlik Bileşenleri
* Tehditler,zafiyetler ve sonuçları
* APT
* Güvenliğin günümüzdeki durumu
* TSE ve siber güvenlik konuları
|
|
2) |
"Siber Güvenliği İlkeleri
* Sibergüvenlik modelleri
* İlke çeşitleri:Bilgisayar güvenliği,bilgi güvenliği,bilgi güvencesi"
|
|
3) |
"Siber Güvenlik Yönetim kavramları
* Güvenlik yönetimi
* Yönetim modelleriroller ve fonksiyonlar"
|
|
4) |
"Kurumsal Roller ve Yapılar
* Bilgi güvenliği rolleri ve pozisyonları
* Alternatif kurumsal roller ve arayüzler" |
|
5) |
"Strateji ve stratejik Planlama
* Strateji
* Stratejik planlama ve güvenlik stratejisi
* Bilgi güvenliği yaşam döngüsü
* Kurumsal mimari" |
|
6) |
"Güvenlik Planları ve Politikaları
* Planlama seviyeleri
* Hiza planlama
* Sistem güvenlik planlama
* Politika geliştirme ve implementasyonu" |
|
7) |
"Güvenlik standartı ve kontrolleri
* Güvenlik standartları ve kontrelleri
* Sertifikasyon ve agreditasyon" |
|
8) |
"Risk Yönetimi
* Risk ilkeleri
* Risk çeşitleri
* Risk stratejileri
* Risk Management Framework(RMF)" |
|
9) |
"Güvenlik Mertikleri ve KPIs
* Güvenlik metrik adımları
* İyi bir metrik yapımı
* Güvenlik metriklerine yaklaşım
* Metrikler ve FISMA" |
|
10) |
"Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri
* Güvenlikte insan faktörü
* Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu
* Cross-domain eğitimleri" |
|
11) |
"Fiziksel Güvenlik ve Çevresel Olaylar
* Fiziksel ve çevresel tehditler
* Fiziksel ve çevresel kontroller" |
|
12) |
"Olasılık Planlama
* Olasılık planları geliştirme
* Farklı olasılık planlarının anlaşılması
* Olaylara karşı aksiyon alabilme" |
|
13) |
"Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri
* Güvenlikte insan faktörü
* Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu
* Cross-domain eğitimleri"
|
|
14) |
"Siber Güvenliğin Geleceği
* Geleceğe dair belirsizlikler
* Muhtemel gelecek senaryoları
* Öğrendiğinizi nasıl uygularsınız ? |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|