Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Güvenlik Bileşenleri
* Tehditler,zafiyetler ve sonuçları
* APT
* Güvenliğin günümüzdeki durumu
* TSE ve siber güvenlik konuları
|
|
2) |
"Siber Güvenliği İlkeleri
* Sibergüvenlik modelleri
* İlke çeşitleri:Bilgisayar güvenliği,bilgi güvenliği,bilgi güvencesi"
|
|
3) |
"Siber Güvenlik Yönetim kavramları
* Güvenlik yönetimi
* Yönetim modelleriroller ve fonksiyonlar"
|
|
4) |
"Kurumsal Roller ve Yapılar
* Bilgi güvenliği rolleri ve pozisyonları
* Alternatif kurumsal roller ve arayüzler" |
|
5) |
"Strateji ve stratejik Planlama
* Strateji
* Stratejik planlama ve güvenlik stratejisi
* Bilgi güvenliği yaşam döngüsü
* Kurumsal mimari" |
|
6) |
"Güvenlik Planları ve Politikaları
* Planlama seviyeleri
* Hiza planlama
* Sistem güvenlik planlama
* Politika geliştirme ve implementasyonu" |
|
7) |
"Güvenlik standartı ve kontrolleri
* Güvenlik standartları ve kontrelleri
* Sertifikasyon ve agreditasyon" |
|
8) |
"Risk Yönetimi
* Risk ilkeleri
* Risk çeşitleri
* Risk stratejileri
* Risk Management Framework(RMF)" |
|
9) |
"Güvenlik Mertikleri ve KPIs
* Güvenlik metrik adımları
* İyi bir metrik yapımı
* Güvenlik metriklerine yaklaşım
* Metrikler ve FISMA" |
|
10) |
"Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri
* Güvenlikte insan faktörü
* Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu
* Cross-domain eğitimleri" |
|
11) |
"Fiziksel Güvenlik ve Çevresel Olaylar
* Fiziksel ve çevresel tehditler
* Fiziksel ve çevresel kontroller" |
|
12) |
"Olasılık Planlama
* Olasılık planları geliştirme
* Farklı olasılık planlarının anlaşılması
* Olaylara karşı aksiyon alabilme" |
|
13) |
"Güvenlik Eğitim Farkındalığı, Pratikleri
* Güvenlikte insan faktörü
* Güvenlik eğitim planının geliştirilmesi ve implementasyonu
* Cross-domain eğitimleri"
|
|
14) |
"Siber Güvenliğin Geleceği
* Geleceğe dair belirsizlikler
* Muhtemel gelecek senaryoları
* Öğrendiğinizi nasıl uygularsınız ? |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Klasik ve güncel başlıca sosyoloji perspektiflerini öğrenmek ve karşılaştırmak ve bunların hepsini sosyal durumların analizine uygulamak. |
|
2) |
Yerel ve küresel ölçekte, sosyolojik ve antropolojik bilginin kurulmasında temel metodolojik yaklaşımları belirlemek |
|
3) |
Sosyal bilimlerde istatistik alanında edinilmiş, teorik ve uygulamalı bilginin kullanılmasını sağlamak |
|
4) |
Sosyolojiye katkıda bulunacak diğer disiplinlere ait temel bilginin alınması (psikoloji, tarih, siyaset bilimi, iletişim ve edebiyat ) ve bu bilgiyi sosyolojik sürecin analiz edilmesinde kullanabilmek |
|
5) |
Sosyolojik verilerin toplanmasında, yorumlanmasında ve yayınlanmasında bilimsel ve etik prensiplere ilişkin bilgi sahibi olmak, bu prensipleri uygulayabilmek; ve aynı zamanda bu verinin uzmanlar ve ilgili kişilerle etkili iletişim yetenekleri ile nasıl paylaşılacağı becerisini geliştirme |
|
6) |
Kalitatif ve kantitatif analizler için, bilgisayar programlarını kullanarak sosyolojik bilgiyi analiz etme ve yayımlama yeteneği geliştirmek ve bu alandaki yeni gelişmeleri takip etme tutumu geliştirmek |
|
7) |
Kent ve kır sosyolojisi ve demografi, siyaset sosyolojisi, toplumsal cinsiyet sosyolojisi, beden sosyolojisi, görsel sosyoloji, iş sosyolojisi, din sosyolojisi, bilgi sosyolojisi ve suç sosyolojisi ile ilgili teorileri tanımlamak ve bu teoriler hakkında bilgi sahibi olmak |
|
8) |
Felsefi ve tarihi bakış açısına göre sosyolojinin bilimsel bir disiplin olarak nasıl konumlandığı bilgisine sahip olmak |
|
9) |
Türk toplumundaki sosyal konular üzerine farkındalık sahibi olmak, bu konulara eleştirel yaklaşabilmek ve Türk sosyologlarının çalışmaları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu bilgileri aktarabilmek |
|
10) |
Sosyal konular ve küresel sosyal süreçler üzerine farkındalık sahibi olmak ve sosyolojik analizleri kalkınma ve sosyal sorumluluk projelerine uygulamak. |
|
11) |
Bireysel veya takım üyesi olarak, sosyolojinin çeşitli alanları için araştırma sorusu belirleme, araştırma projesi üretme ve tamamlanmış yazılı rapor hazırlama kabiliyetine sahip olmak |
|
12) |
Sosyoloji alanında kazanılmış bilginin lise derecesine aktarabilmek |
|