ECONOMICS AND FINANCE | |||||
Bachelor | TR-NQF-HE: Level 6 | QF-EHEA: First Cycle | EQF-LLL: Level 6 |
Course Code | Course Name | Semester | Theoretical | Practical | Credit | ECTS |
SKY3072 | Literacy of Health | Fall | 2 | 0 | 2 | 6 |
This catalog is for information purposes. Course status is determined by the relevant department at the beginning of semester. |
Language of instruction: | Turkish |
Type of course: | Non-Departmental Elective |
Course Level: | Bachelor’s Degree (First Cycle) |
Mode of Delivery: | Face to face |
Course Coordinator : | Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM |
Course Objectives: | access to health information resources to protect, maintain, improve and improve the quality of life of students and Correct use and understanding of this information |
The students who have succeeded in this course; Graduates have knowledge about theoretical and practical information related to the field of health management and to be able to implement this knowledge; gain knowledge and skills on understanding, analyzing and directing administrative, financial, technical, juridical and medical process of health organizations; understand basic elements and characteristics of health system and to understand to analyze health policy; have knowledge and skills on managing information systems on health management and to be able to effectively us it. |
Dimensions of Health Literacy and Its Importance Main Determinant of Health: Health Literacy Health Literacy in The World Tests Used to Measure Health Literacy Health Literacy Survey Results and Interpretation in Turkey Mass Communication and Critical Health Literacy Mobile Health and Health Literacy Nutrition and Health Literacy Health literacy in terms of women's health Health Literacy for Active Aging Health Expenditures of Health Literacy and Use of Health Services Evaluation in Terms of An Overview |
Week | Subject | Related Preparation |
1) | Introduction to Health Literacy | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
2) | The Conceptual Framework of Health Literacy | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
3) | Development of Health Literacy I | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
4) | Development of Health Literacy II | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
5) | Health literacy training in EU | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
6) | Conceptual Model and Scales Used in Health Literacy | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
7) | Studies on Increasing Health Literacy in Society | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
8) | Mid-Term | |
9) | Main determinants of health literacy | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
10) | Health Literacy in Turkey | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
11) | Health Literacy in Health Institutions | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
12) | Health Literacy Relationship with Mass Media | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
13) | Evaluation of Health Literacy Readership in Terms of Health Services Use | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
14) | Overview | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
Course Notes / Textbooks: | Haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly. |
References: | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Midterms | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Total | % 100 | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 40 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % 60 | |
Total | % 100 |
Activities | Number of Activities | Duration (Hours) | Workload |
Course Hours | 14 | 2 | 28 |
Study Hours Out of Class | 12 | 10 | 120 |
Midterms | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Total Workload | 150 |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution | |
1) | Build up a body of knowledge in mathematics and statistics, to use them, to understand how the mechanism of economy –both at micro and macro levels – works. | 3 |
2) | Understand the common as well as distinctive characters of the markets, industries, market regulations and policies. | 2 |
3) | Develop an awareness of different approaches to the economic events and why and how those approaches have been formed through the Economic History and understand the differences among those approaches by noticing at what extent they could explain the economic events. | 1 |
4) | Analyze the interventions of politics to the economics and vice versa. | 3 |
5) | Apply the economic analysis to everyday economic problems and evaluate the policy proposals for those problems by comparing opposite approaches. | 2 |
6) | Understand current and new economic events and how the new approaches to the economics are formed and evaluating. | 2 |
7) | Develop the communicative skills in order to explain the specific economic issues/events written, spoken and graphical form. | 3 |
8) | Know how to formulate the economics problems and issues and define the solutions in a well-formed written form, which includes the hypothesis, literature, methodology and results / empirical evidence. | 2 |
9) | Demonstrate the quantitative and qualitative capabilities and provide evidence for the hypotheses and economic arguments. | 2 |
10) | Understand the information and changes related to the economy by using a foreign language and communicate with colleagues. | 3 |