ECONOMICS | |||||
Bachelor | TR-NQF-HE: Level 6 | QF-EHEA: First Cycle | EQF-LLL: Level 6 |
Course Code | Course Name | Semester | Theoretical | Practical | Credit | ECTS |
SKY3072 | Literacy of Health | Spring | 2 | 0 | 2 | 6 |
This catalog is for information purposes. Course status is determined by the relevant department at the beginning of semester. |
Language of instruction: | Turkish |
Type of course: | Non-Departmental Elective |
Course Level: | Bachelor’s Degree (First Cycle) |
Mode of Delivery: | Face to face |
Course Coordinator : | Dr. Öğr. Üyesi YONCA SEVİM |
Course Objectives: | access to health information resources to protect, maintain, improve and improve the quality of life of students and Correct use and understanding of this information |
The students who have succeeded in this course; Graduates have knowledge about theoretical and practical information related to the field of health management and to be able to implement this knowledge; gain knowledge and skills on understanding, analyzing and directing administrative, financial, technical, juridical and medical process of health organizations; understand basic elements and characteristics of health system and to understand to analyze health policy; have knowledge and skills on managing information systems on health management and to be able to effectively us it. |
Dimensions of Health Literacy and Its Importance Main Determinant of Health: Health Literacy Health Literacy in The World Tests Used to Measure Health Literacy Health Literacy Survey Results and Interpretation in Turkey Mass Communication and Critical Health Literacy Mobile Health and Health Literacy Nutrition and Health Literacy Health literacy in terms of women's health Health Literacy for Active Aging Health Expenditures of Health Literacy and Use of Health Services Evaluation in Terms of An Overview |
Week | Subject | Related Preparation |
1) | Introduction to Health Literacy | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
2) | The Conceptual Framework of Health Literacy | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
3) | Development of Health Literacy I | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
4) | Development of Health Literacy II | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
5) | Health literacy training in EU | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
6) | Conceptual Model and Scales Used in Health Literacy | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
7) | Studies on Increasing Health Literacy in Society | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
8) | Mid-Term | |
9) | Main determinants of health literacy | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
10) | Health Literacy in Turkey | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
11) | Health Literacy in Health Institutions | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
12) | Health Literacy Relationship with Mass Media | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
13) | Evaluation of Health Literacy Readership in Terms of Health Services Use | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
14) | Overview | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
Course Notes / Textbooks: | Haftalık olarak verilecektir./Will be given weekly. |
References: | Türkiye Sağlık Okuryazarlığı Araştırması,2014 Sağlık ve Sosyal Hizmet Çalışanları Sendikası Prof. Dr. Şengül HABLEMİTOĞLU, 2015, Sağlık Okuryazarlığı, Ankara Üniversitesi |
Semester Requirements | Number of Activities | Level of Contribution |
Midterms | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Total | % 100 | |
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK | % 40 | |
PERCENTAGE OF FINAL WORK | % 60 | |
Total | % 100 |
Activities | Number of Activities | Duration (Hours) | Workload |
Course Hours | 14 | 2 | 28 |
Study Hours Out of Class | 12 | 10 | 120 |
Midterms | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Total Workload | 150 |
No Effect | 1 Lowest | 2 Low | 3 Average | 4 High | 5 Highest |
Program Outcomes | Level of Contribution | |
1) | As a world citizen, she is aware of global economic, political, social and ecological developments and trends. | |
2) | He/she is equipped to closely follow the technological progress required by global and local dynamics and to continue learning. | |
3) | Absorbs basic economic principles and analysis methods and uses them to evaluate daily events. | |
4) | Uses quantitative and statistical tools to identify economic problems, analyze them, and share their findings with relevant stakeholders. | |
5) | Understands the decision-making stages of economic units under existing constraints and incentives, examines the interactions and possible future effects of these decisions. | |
6) | Comprehends new ways of doing business using digital technologies. and new market structures. | |
7) | Takes critical approach to economic and social problems and develops analytical solutions. | |
8) | Has the necessary mathematical equipment to produce analytical solutions and use quantitative research methods. | |
9) | In the works he/she contributes, observes individual and social welfare together and with an ethical perspective. | |
10) | Deals with economic problems with an interdisciplinary approach and seeks solutions by making use of different disciplines. | |
11) | Generates original and innovative ideas in the works she/he contributes as part of a team. |