Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sağlığı Koruma ve Geliştirme Kavramları |
|
2) |
Sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını tanılama |
|
3) |
Davranış Değiştirme Süreci ve etkileyen faktörler I |
|
4) |
Davranış Değiştirme Süreci ve etkileyen faktörler II |
|
5) |
Sağlığı Geliştirmede Kullanılan Modeller |
|
6) |
Sağlık İnanç Modeli |
|
7) |
Sağlık İnanç Modeli (Makale Kritiği) |
|
8) |
Ara Sınav |
|
9) |
Sağlığı Geliştirme Modeli |
|
10) |
Sağlığı Geliştirme Modeli (makale kritiği) |
|
11) |
Teoriler üstü model |
|
12) |
Teoriler üstü model (makale kritiği) |
|
13) |
Sağlığı Geliştirmede Hemşirenin Rolü ve Yenilikçi Uygulamaları |
|
14) |
Sağlığı geliştirmede ulusal ve uluslararası politikalar,
Dersin değerlendirilmesi |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Ders notları haftalık olarak verilecektir.
The course notes will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: |
1. Clark CC: Health Promotion In Communities, Holistic and Wellness Approaches, Spinger Publishing Company, 2002
2. Edelman CL, Mandle DL: Health Promotions Throughout The Lifespan, Fifth Edition, Mosby, 2002.
3. Pender NJ, Murdaugh JL, Parsons MA: Health Promotion in Nursig Practice, Fifty Edition, Pearson-Prentice Hall, 2006.
4. Maville JA, Huerta CG (2008) Health Promotion in Nursing. Thompson Delmar Learning, 2nd Edition,New York, USA 2. Allender JA, Rector C, Warner KD
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
4) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek. |
|
2) |
1) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
2) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
3) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
4) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek. |
|
3) |
1) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
2) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
Öğrenme Yetkinliği
1) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
2) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek. |
|