FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3070 | Görüntüleme Yöntemleri | Güz Bahar |
2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Doç. Dr. CEMİLE AYŞE GÖRMELİ Prof. Dr. BÜLENT AKSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Radyolojideki temel kavramların öğrenilmesi. Radyografide görüntü oluşmasında x - ışını etkileri, x - ışını doku etkileşimi, radyografi cihazı ve ekipmanlarının öğrenilmesi. Radyografi cihazının doğru kullanılması, kaliteli ve hatasız radyolojik görüntü elde edebilmek için gerekli işlem ve öğelerin bilinmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Radyolojik görüntüleme yöntemlerinin farklarını açıklayabilir. 2. Radyolojik görüntüleri değerlendirebilir. |
Radyolojinin tarihsel gelişimi, kullanılacak terimler ve fizyolojik temelinin öğrenilmesi, farklı konseptlerin incelenmesi, Radyolojinin kullanım alanları ve temel prensiplerinin kavranılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Görüntüleme Yöntemlerine giriş | |
2) | Radyoloji fiziği | |
3) | Radyolojinin Temel prensipleri | |
4) | Radyoloji Terminolojisi | |
5) | Radyololoji anatomisi | |
6) | Radyololoji fizyolojisi | |
7) | Radyolojide etik kurallar, öğeler | |
8) | Ara sınav | |
9) | X - ışın Üretimi - Emisyonu | |
10) | X-ray’in kullanım alanları | |
11) | Manyetik Rezonans'a giriş (MRI) | |
12) | Manyetik Rezonans'ın (MRI) kullanım amaçları | |
13) | Bilgisayarlı Tomografi (BT) | |
14) | Sintigrafi |
Ders Notları / Kitaplar: | haftalık olarak verilecektir.- will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | dönemin ilk dersinde duyurulacaktır. - will be announced first lesson of the term |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 10 | 120 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |