FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR3066 | Lenfödem Rehabilitasyonu | Güz | 2 | 0 | 2 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HANDE BAŞAT |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı lenf ödem rehabilitasyon ekibinin parçası olan fizyoterapistleri; lenf ödem tedavisinin temel prensipleri ve çeşitli tedavi yaklaşımları hakkında eğitip bilgilendirmektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Lenfatik sistemin anatomi, fizyoloji ve patofizyolojisini bilir. 2. Ödem çeşitlerini bilir ve ödem ile lenf ödem arasındaki farkları açıklayabilir. 3. Primer ve sekonder lenfödemi bilir. 4. Lenfödem drenaj tekniklerini ve dekonjestif egzersiz yaklaşımlarını bilir. |
Bu ders; lenfödem rehabilitasyonunu, lenfödemin anatomik ve fizyolojik özelliklerini, lenf drenajında kullanılan manuel teknikleri ve dekonjestif egzersizleri içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Lenfatik sistem Anatomisi | |
2) | Lenfatik sistem Fizyoloji | |
3) | Lenfödem etiyolojisi, Lenfödem evreleri | |
4) | Ödem etyoloji, Lenfödem komplikasyonları | |
5) | Lenfödem değerlendirmesi | |
6) | KDT tedavi prensipleri | |
7) | Ara sınav | |
8) | Lenfödem egzersizleri | |
9) | Lenfödemde hasta eğitimi | |
10) | KDT tedavisi (Manuel Lenf drenaj teknikleri, Kompresyon tedavisi, bandajlar, bası giysileri) | |
11) | Uygulama | |
12) | Uygulama | |
13) | Uygulama | |
14) | Uygulama |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak öğrencilere verilecektir.Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | - Földi, M., Földi, E., Strößenreuther, C., Kubik, S. (2012) Földi's Textbook of Lymphology. Urban & Fischer |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 6 | 60 |
Sunum / Seminer | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |