FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR4010 | Bitirme Projesi | Bahar | 0 | 4 | 0 | 2 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. SENA VARGEL Öğ.Gör. TUĞÇE TAHMAZ Öğ.Gör. SEDA GÖZENER Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersin Amacı: | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilimsel araştırma yapabilme, uygun metot ve gereci kullanabilme, sonuçları analiz edip yorumlayabilme ve sunabilme bilgi ve becerisinin kazandırılmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilimsel çalışma hipotezi kurar. 2- Doğru literatür tarama becerisi kazanır. 3- Bilimsel çalışmaya yönelik uygun metot ve gereci seçer. 4- Bilimsel çalışmanın verilerini analiz etme becerisi edinir. 5- Bilimsel çalışmanın verilerini yorumlar. 6-Bilimsel çalışmadan elde edilen sonuçları sunar. 7-Bilimsel çalışmanın kazanımlarını kliniğe yansıtır. |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrencinin ilgi duyduğu konu üzerinden danışmanın desteğiyle bilimsel araştırma hipotezinin kurulması, verilerin toplanması ve yorumlanması, sonuçlarını yorumlanması ve sunulmasını içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Literatür taraması | |
2) | Literatür taraması | |
3) | Hipotez belirleme ve öneri formu hazırlama | |
4) | Çalışmanın nasıl yürütüleceğinin planlanması | |
5) | Çalışmanın yürütülmesinin takibi | |
6) | Çalışmanın yürütülmesinin takibi | |
7) | Çalışmanın yürütülmesinin takibi | |
8) | Ara sınav: Ara dönem verilerin danışmana sunulması | |
9) | Verilerin analizinin takibi | |
10) | Verilerin analizinin takibi | |
11) | Litaratür taraması: Araştımanın yazımı | |
12) | Litaratür taraması: Araştırmanın yazımı | |
13) | Araştırmanın danışmana sunumu | |
14) | Araştırmanın danışmana sunumu |
Ders Notları / Kitaplar: | Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi Pubmed veritabanı Ulakbim veritabanı Cochrane veritabanı PEDro veritabanı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 80 |
Ara Juri | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 0 | 0 |
Laboratuvar | 13 | 4 | 52 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 2 | 2 |
Ara Juri | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 57 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 5 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 5 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 5 |