FTR4010 Bitirme ProjesiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR4010 Bitirme Projesi Bahar 0 4 0 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. SENA VARGEL
Öğ.Gör. TUĞÇE TAHMAZ
Öğ.Gör. SEDA GÖZENER
Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersin Amacı: Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilimsel araştırma yapabilme, uygun metot ve gereci kullanabilme, sonuçları analiz edip yorumlayabilme ve sunabilme bilgi ve becerisinin kazandırılmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanında bilimsel çalışma hipotezi kurar.
2- Doğru literatür tarama becerisi kazanır.
3- Bilimsel çalışmaya yönelik uygun metot ve gereci seçer.
4- Bilimsel çalışmanın verilerini analiz etme becerisi edinir.
5- Bilimsel çalışmanın verilerini yorumlar.
6-Bilimsel çalışmadan elde edilen sonuçları sunar.
7-Bilimsel çalışmanın kazanımlarını kliniğe yansıtır.

Dersin İçeriği

Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında öğrencinin ilgi duyduğu konu üzerinden danışmanın desteğiyle bilimsel araştırma hipotezinin kurulması, verilerin toplanması ve yorumlanması, sonuçlarını yorumlanması ve sunulmasını içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Literatür taraması
2) Literatür taraması
3) Hipotez belirleme ve öneri formu hazırlama
4) Çalışmanın nasıl yürütüleceğinin planlanması
5) Çalışmanın yürütülmesinin takibi
6) Çalışmanın yürütülmesinin takibi
7) Çalışmanın yürütülmesinin takibi
8) Ara sınav: Ara dönem verilerin danışmana sunulması
9) Verilerin analizinin takibi
10) Verilerin analizinin takibi
11) Litaratür taraması: Araştımanın yazımı
12) Litaratür taraması: Araştırmanın yazımı
13) Araştırmanın danışmana sunumu
14) Araştırmanın danışmana sunumu

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık olarak verilecektir. / Will be given weekly
Diğer Kaynaklar: Türk Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Dergisi
Pubmed veritabanı
Ulakbim veritabanı
Cochrane veritabanı
PEDro veritabanı

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Projeler 1 % 80
Ara Juri 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 20
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 80
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 0 0
Laboratuvar 13 4 52
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 2 2
Ara Juri 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 57

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 5
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 5
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 4
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 4
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 5
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 5
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 5
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 5
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 5