FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR2011 | Ölçme ve Değerlendirme Prensipleri | Güz | 2 | 2 | 3 | 6 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Hastanın tadaviye başladığı gündeki durumunun ve hastalığın seyrinin objektif olarak fizyoterapi ve rehabilitasyon uygulamalarının gerektirdiği şekilde değerlendirilip takip edilebilmesi becerisinin kazandırılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1) Objektif hasta değerlendirmeleri yapabilir. 2) Postür değerlendirmesi yapabilir. 3) Kısalık ve esneklik değerlendirmesi yapabilir. 4) Eklemlerin hareket derecelerini bilir ve eklem hareket açıklıklarını değerlendirebilir. 5) Kas kuvvetini değerlendiren ölçüm yöntemlerini bilir ve kas kuvvetini değerlendirebilir. |
Hastanın değerlendirilmesi, postür analizi, antropometrik ölçümler, kısalık ve esnekliğin değerlendirilmesi, normal eklem hareketlerinin değerlendirilmesi, gonyometrik ölçümler, kas kuvvet değerlendirmeleri, denge değerlendirmesi, fonksiyonelliğin değerlendirilmesi, değerlendirmede kullanılan bilgisayarlı sistemler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Hasta hikayesi ve genel değerlendirme | |
2) | Antropometrik ölçümler ve antopometrik ölçüm araçlarının kullanım prensipleri | |
3) | Normal eklem hareketinin değerlendirilmesi | |
4) | Normal eklem hareketinin değerlendirilmesi | |
5) | Kas kısalık testleri ve değerlendirme | |
6) | Esneklik testleri ve değerlendirme | |
7) | Ara Sınav | |
8) | Kas Kuvveti ve değerlendirme Yöntemleri | |
9) | Kas Kuvveti ve değerlendirme Yöntemleri | |
10) | Postür ve postür analizi | |
11) | Denge testleri ve değerlendirme | |
12) | Yürüyüş değerlendirme | |
13) | Fonksiyonel değerlendirme | |
14) | Duyu değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly |
Diğer Kaynaklar: | 1- Otman, A. S. (2016) Tedavi Hareketlerinde Temel Değerlendirme Prensipleri, 8. Baskı. Ankara: Pelikan Yayıncılık |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 140 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 3 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 4 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 4 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 3 |