FTR2007 Biyomekani ve Kinezyoloji IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR2007 Biyomekani ve Kinezyoloji I Güz 2 0 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi PELİN PİŞİRİCİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Kas iskelet sistemi elemanlarının biyomekaniği, kinezyolojisi ve patomekaniğine ilişkin bilgi ve becerilerin elde edilmesidir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1.Biyomekani ve kinezyolojiyi tanımlar
2.Dokuların biyomekaniğini ve kinezyolojisi ayırt eder.
3.Omuz eklemi biyomekaniğini, kinezyolojisini ve patomekaniğini tanımlar.
4.Dirsek eklemi biyomekaniği, kinezyoloji ve patomekaniğinini açıklar.
5.El-elbileği biomekaniği, kinezyolojisi ve patomekaniğini özetler.
6.Omurga problemlerini biyomekaniği, kinezioloji ve patomekaniği açısından inceler.

Dersin İçeriği

Bu ders; biyomekani ve kinezyolojinin genel tanımlanmasını,biyomekani ve kinezyolojide temel prensipleri,dokuları,kolumna vertebralis kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini,omuz kol kompleksi kinezyoloji, biyomekaniği ve patomekaniğini,dirsek kinezyoloji ve biyomekaniği, patomekaniğini, el-elbileği kinezyoloji ve biyomekaniği,patomekaniğini içerir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Biyomekani ve Kinezyolojiye Giriş
2) Biyomekani ve Kinezyolojide Temel Prensipler
3) Dokuların biyomekaniği ve kinezyolojisi I
4) Dokuların biyomekaniği ve kinezyolojisi II
5) Kolumna vertebralis kinezyoloji, biyomekaniği ve patomekaniği I
6) Kolumna vertebralis kinezyoloji, biyomekaniği ve patomekaniği II
7) Ara sınav
8) Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği I
9) Omuz kol kompleksi kinezyoloji ve biyomekaniği II
10) Omuz kol kompleksi patomekaniği
11) Dirsek kinezyoloji, biyomekaniği ve patomekaniği
12) El-elbileği kinezyoloji ve biyomekaniği I
13) El-elbileği kinezyoloji ve biyomekaniği II
14) El-elbileği patomekaniği

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
The course notes will be given weekly
Diğer Kaynaklar: - Yakut Y. (2013) İnsan Hareketinde Biyomekanik, Sağlık Profesyonelleri için Temel ve İlerisi. Pelikan Yayıncılık
- Süzen, B. L. (2017) Hareket Sistemi Anatomisi ve Kinesiyoloji, 2. Baskı. Nobel Tıp Kitabevi
- Adams, M. A., Burton, K., Bogduk, N. (2006) The Biomechanics of Back Pain. Elsevier Health Sciences
- İnal, H. S. (2013) Spor ve Egzersizde Vücut Biyomekaniği. Papatya Yayınevi.
- Neumann, D. A. (2010) Kinesiology of the musculoskeletal system. Mosby.
- McGinnis, P. M. (1999) Biomechanics of sports and exercise. Illinois: Human Kinetics.
- Abernety, B. (2005) The biophysical foundations of human movement, Human Kinetics. 2nd Edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 13 2 26
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. 5
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. 5
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. 4
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. 3
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 2
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 2
8) Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. 2
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. 5
10) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. 2
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. 1
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. 3