FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
FTR1005 | Isı, Işık ve Hidroterapi | Bahar | 2 | 2 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. HASAN KEREM ALPTEKİN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ |
Dersin Amacı: | Dersin amacı fizyoterapi ve rehabilitasyonda ısı ve ışık modalitelerinin tanımlanması ve rehabilitasyonda ısı ve ışığı kullanma becerilerinin elde edilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yüzeyel ısı ajanlarını doğru kullanır. 2. Sıcak ve soğuk uygulama yapılacak durumları ayırt eder. 3. Hotpack, Coldpack, İnfraruj, Ultraviyole ve Lazer gibi uygulama ajanlarını kullanım becerisi edinir. 4. Balneoterapi, helyoterapi ve talassoterapi kullanım bilgisi edinir. 5. Hidroterapi uygulama becerisi edinir |
Bu ders; inflamasyonun tanımını, ısı iletim yolları ve soğuk uygulama yöntemlerini, yüzeyel ısı ajanlarını, soğuk ve sıcak uygulama ayırımını, sıcak paket uygulamasını, parafin,hidroterapiyi, fluidoterapiyi, infraruju, ultravioleyi ve balneoterapiyi içerir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Isıya giriş, infalamasyonun tanımı | |
2) | Yüzeyel sıcaklık uygulamaları I (Soğuk uygulama) | |
3) | Yüzeyel sıcaklık uygulamaları II (Sıcak uygulama) | |
4) | Hidroterapiye girişve akuatik egzersizler | |
5) | Halliwick, Watsu, Bad Ragaz, Aichi | |
6) | Banyolar | |
7) | Ara sınav | |
8) | Duşlar | |
9) | Kaplıca tedavisi ve peliodoterapi | |
10) | Talassoterapi, Klimaterapi | |
11) | Işığa giriş, Aydınlatma kanunları | |
12) | Ultraviyole, Helyoterapi | |
13) | İnfraruj, Fluidoterapi | |
14) | Lazer |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Couses sheets will be given weekly. |
Diğer Kaynaklar: | Kayıhan, H. (1992) Fizyoterapide Isı Işık Su. Ankara : Hacettepe Üniversitesi Özdinçler, A. R. (2016) Fiziksel modaliteler ve elektroterapi. İstanbul: İstanbul Tıp Kitabevleri Harutoğlu, H. (2016) Isı, Işık ve Hidroterapi. Hipokrat Kitabevi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 2 | % 40 |
Final | 2 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 2 | 26 |
Uygulama | 13 | 2 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 7 | 91 |
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Final | 2 | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 151 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 5 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 5 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 5 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 4 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 2 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 3 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 5 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 2 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 2 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |