ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ, UZAKTAN ÖĞRETİM) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
EDE5122 | Eğitimde Değerlendirme | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi KADİR KOZAN |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, katılımcıların eğitimde değerlendirme kavramlarına ilişkin temel bilgi ve becerilerini geliştirmektir. Katılımcılara eğitimde değerlendirme süreçlerini etkili bir biçimde yönetme yeterliliği kazandırılması hedeflenmektedir. Katılımcıların: öğrenci başarısının değerlendirilmesi, eğitim hedef ve içeriklerinin değerlendirilmesi, geleneksel ve alternatif değerlendirme yaklaşımları, eğitimde değerlendirme standartları ve değerlendirme modelleri bilgilerinin kazanmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamladığınızda aşağıdakileri yapabiliyor olacaksınız. 1. Eğitimde değerlendirme kavramlarını kavrar. 2. Eğitimde girdi süreç çıktı ve öğrenci başarısını değerlendirir. 3. Eğitimde hedef davranışların değerlendirilmesi süreçlerini kavrar. 4. Eğitimde program içeriklerinin ve öğretim süreçlerinin etkililiğini değerlendirir. 5. Eğitimde ölçme değerlendirme yöntemlerini değerlendirir. 6. Eğitimde geleneksel ve alternatif değerlendirme yöntemlerini analiz eder. 7. Eğitimde değerlendirme standartlarının önemini kavrar. 8. Eğitimde nicel ve nitel değerlendirme yöntemlerini analiz eder. 9 .Eğitimde değerlendirme modellerini inceler. 10. Eğitimde değerlendirmede güncel konular ve gelişmeleri takip eder. |
Eğitimde değerlendirme Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Okuma, Sunum |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, dersin amacı, içeriği ve kaynakların tanıtımı. | |
2) | Eğitimde değerlendirme kavramları | |
3) | Eğitimde girdi, süreç, çıktı ve öğrenci başarısının değerlendirilmesi | |
4) | Eğitimde davranışsal hedeflerin değerlendirilmesi | |
5) | Eğitimde program içeriklerinin ve öğretim süreçlerinin etkililiğinin değerlendirilmesi | |
6) | Eğitimde ölçme değerlendirme yöntemlerinin değerlendirilmesi | |
7) | Makale İnceleme | |
8) | Eğitimde geleneksel değerlendirme yöntemleri | |
9) | Eğitimde alternatif değerlendirme yöntemleri | |
10) | Eğitimde değerlendirme standartları | |
11) | Eğitimde değerlendirme modelleri | |
12) | Eğitimde nitel değerlendirme yöntemleri | |
13) | Eğitimde nicel değerlendirme yöntemleri | |
14) | Eğitimde değerlendirmede güncel konular |
Ders Notları / Kitaplar: | Fitzpatrick, Jody L., James R. Sanders, Blaine R. Worthen (2012).Program Evaluation Alternative Approaches and Practical Guidelines. 4 ed. Pearson Note: Readings and articles about the course weeks will be given by the lecturer on a weekly basis. |
Diğer Kaynaklar: | Sönmez, V. & Alacapınar, F. G. (2015). Örnekleriyle Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık. Tekindal, S. (2019). Okullarda Ölçme değerlendirme Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi. Uşun, S. (2000). Eğitimde Program Değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık Not: Ders haftaları ile ilgili okuma ve makaleler dersin öğretim üyesi tarafından haftalık olarak verilecektir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 20 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 80 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 40 | 80 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 202 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Eğitim Teknolojilerini oluşturan disiplinlerle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | |
2) | Eğitim/Öğretim Teknolojilerine ilişkin bilimsel araştırma yapabilir. | |
3) | Bilişim Teknolojileri öğretim sürecini planlama ve düzenleme becerisine sahip olur. | |
4) | Bilişim Teknolojileri öğretimine yönelik strateji, yöntem ve teknikleri etkili biçimde kullanır. | |
5) | Eğitim Teknolojisi alanına ilişkin kuramsal ve uygulamalı bilgileri bütüncül bir biçimde kullanabilir. | |
6) | Öğretim sürecine yönelik yaratıcı materyallar, yazılımlar, oyunlar ve etkinlikler tasarlayabilir. | |
7) | Öğretim süreci içinde ve dışında bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma becerilerine sahip olur. | |
8) | Öğrencilerin öğretim sürecindeki gelişimlerini izlemeye yönelik ölçme-değerlendirme uygulamaları yapabilir. | |
9) | Hızlı değişen ve gelişen bilişim teknolojileri gereksinimleri doğrultusunda kendini sürekli olarak geliştirmeyi sağlayacak becerilere sahip olur. | |
10) | Türk toplumunun değerleri kapsamında vatandaşlık ve bilişim teknolojilerinin doğru kullanımını içeren siber etik bilincini kazanır ve bunları gelecek kuşaklara aktarma yeterliğine sahip olur. | |
11) | Bilişim teknolojileri projelerinin yönetim ve değerlendirilmesi becerilerini kazanır. | |
12) | Kurumların teknolojik altyapı gereksinimlerini bilir ve bu sistemleri hazırlama becerisine sahip olur. |