CHE1002 Organic ChemistryBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar GENETİK VE BİYOİNFORMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
GENETİK VE BİYOİNFORMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CHE1002 Organik Kimya Güz
Bahar
3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ÖMER LÜTFİ UYANIK
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. SERDAR DURDAĞI
Dersin Amacı: Organik kimya alanındaki bu ders, öğrencilere organik kimya kavram ve kapsamını anlama olanağı sağlayacak ve temel fonksiyonel grupları tanıma ve isimlendirebilme yeteneği kazandıracaktır.
Bu ders aynı zamanda, alifatik doymuş ve doymamış yapılar ile, siklik, asiklik ve bisiklik hidrokarbonların, alkil halojenürlerin, alkollerin, basit aminlerin amidlerin, karboksilli asitlerin, aldehit ve ketonların da isimlendirilmesi ile ilişkili kuralları öğretmeyi amaçlamaktadır. Öğrenciler ayrıca reaksiyon mekanizmeleri ile ilgili olarak da bilgilendirileceklerdir. Alkan ve sikloalkanların konformasyonel analizi dersin önemli bir kısmını oluşturmaktadır. Öğrencileri detaylı stereokimyasal prensipler ve yetenekler ile donatmak bu dersin amaçları arasındadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Organik Kimya konusundaki önemli kavramları , prensip ve teorilerin bilgi ve kavrayışını sergiliyebilir
2. Organik Kimyanın temel konularında bilgi ve verileri değerlendirme , yorumlama ve sentez etme becerisi geliştirir
3. Alifatik bileşikler ve fonksiyonel gruplarının temel işlevleri ile organik reaksiyonlardaki rolunü değerlendirebilmek ve yorumlayabilir.
4. Aromatik Bileşiklerin yapıları ve fonksiyonel gruplarının organik reaksiyonlardaki rolünü kavrayarak yorumlayabilir
5. Organik kimya alanında edindiği bilgi ve donanımı kendi mesleki alanında kullanabilmek ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir

Dersin İçeriği

Temel organik kimya kavramları ile organik kimyasal tepkime mekanizmalarının prensiplerini anlama, uygulama ve aralarında ilişkilendirme becerisini kazandırmak.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Karbon bileşikleri ve kimyasal Bağlar, Organik moleküllerin özellikleri
2) Karbon bileşiklerinin sınıflandırılması; Alifatik ve Aromatik Hidrokarbonlar
3) Alkanlar, özellikleri ve isimlendirilmesi
4) Alkanların türevleri
5) Alken ve Alkinler, özellikleri ve isimlendirilmesi
6) İzomerizm
7) Alkanların, alkenlerin ve alkinlerin reaksiyonları
8) Aromatik bileşikler, Fonksiyonel Gruplar I
9) Aromatik bileşikler, Fonksiyonel Gruplar II
10) Alkoller ve eterler, özellikleri, isimlendirilmesi ve reaksiyonları
11) Aldehitler, ketonlar, özellikleri, isimlendirilmesi ve reaksiyonları
12) Karboksilik asitler, özellikleri, isimlendirilmesi ve reaksiyonları
13) Esterler, Tioller, özellikleri, isimlendirilmesi ve reaksiyonları
14) Aminler, Amidler, özellikleri, isimlendirilmesi ve reaksiyonları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Organic Chemistry, G. Solomons, G. Fryhle ( 7. Edition)
Diğer Kaynaklar: Tüm Organik Kimya kitapları.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 5
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Proje 1 20 20
Ara Sınavlar 1 20 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 200

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır.
2) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme.
3) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur.
4) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir.
5) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur.
6) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir.
7) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır.
8) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır.
9) Genetik ve biyoinformatik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma.
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder.
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara genetik ve biyoinformatik bilimini kullanarak çözüm araştırır.