DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4003 | Karşılaştırmalı Genomik ve Proteomik | Bahar | 2 | 0 | 2 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CEMALETTİN BEKPEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, özellikle genomik ve proteomik alanlarına yoğunlaşarak "omiks" teknolojileri hakkında bilgilendirmektir. Bu alanlardaki son gelişmeler ve bu alanlar için gerekli olan biyoinformatik altyapısı tartışılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. "Omiks" teknolojilerini tanımlar. 2. Genomik ve proteomik çalışmalarının arkasındaki teknolojileri tartışır. 3. Hem yapısal hem fonksiyonel genomik ve ayrıca proteomik çalışmalarının uygulamalarını tartışır. 4. Biyoinformatik ile ilgili temel bilgileri tanımlar. 5. Bu teknolojilerin modern genetik için önemini tanır. |
İşlemsel, moleküler ve genetik metodolojiler ele alınarak yapısal ve fonksiyonel genomik alanlarındaki uygulamalar (genom analizi ve karşılaştırmalı genomik, transkripsiyon profilleme teknolojileri), proteomik ve ilgili biyoinformatik bilgisi verilmektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | “Omics” teknolojisinin tanıtımı ve tanımı | Okuma |
2) | Genomik, MetaGenomik | Okuma |
3) | Fonksiyonel Genomik | Okuma |
4) | Karşılaştırmalı Genomik | Okuma |
5) | Epigenomik | Okuma |
6) | PaleoGenomiks | Okuma |
7) | Transkriptom analizi I | Okuma |
8) | Transkriptomik II | Okuma |
9) | Ara sınav için tekrar | Okuma |
10) | Proteomiğe Giriş “Proteomik Nedir” | Okuma |
11) | Protein Ayrıştırma ve Dizileme | Okuma |
12) | Protein Saflaştırma | Okuma |
13) | Protein-Protein Etkileşimi Y2H | Okuma |
14) | Hedefli Tek Hücre Proteomiği | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1)Discovering genomics, proteomics and bioinformatics, Campbell AM and Heyer LJ, 2nd edition, 2007, Pearson education Inc., ISBN: 0-8053-8219-4 2)Bioinformatics and Functional genomics, Pevsner J, 2nd edition, 2009, John Wiley & Sons Inc., ISBN: 978-0-470-08585-1 3)Principles of gene manipulation and genomics, Primrose SB and Tywan RM, 7th edition, 2006, Blacwell Publishing, ISBN: 9781405135443" |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Ödevler | 1 | 20 | 20 |
Küçük Sınavlar | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Rapor Teslimi | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 120 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |