DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3002 | Biyoloji Bilimlerinde Teknikler | Bahar | 3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi EMİNE KANDEMİŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Deneysel Yöntemler dersinin amaci moleküler biyoloji alanında uygulanan kilit deneysel yöntemleri anlayabilmek için gerekli teorik bilgilerin edinilmesidir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. DNA izolasyonu, miktar tayini, agaroz jel elektroforezini tartışır. 2. Polymeraz Zincir Reaksiyonu (PCR), kurallar, optimizasyon, temel uygulamalarını tanımlar. 3. Rekombinant DNA teknolojisi (gen overexpresyonu ve susturma vektorleri, klonlama, transfeksiyon, transformasyon) konularını tanımlar. 4. DNA Sekans analizi, Southern Blot yöntemlerini değerlendirir. 5. RNA izolasyonu, miktar tayini, cDNA sentezi, cDNA kütüphanesi oluşturma konularını tanımlar. 6. Q-PCR, RT-PCR. miRNA yöntemlerini tanımlar. 7. Microarray analizi ve Northern Blot yöntemlerini tanımlar. 8. Protein izolasyonu, miktar tayini, SDS-PAGE, Commassie boyama teknikleri ile tanışır. 9. Western Blot, Immuno-boyama, Protein görüntüleme tekniklerini tartışır. 10. Protein purifikasyon tekniklerini tanımlar. 11. Protein-protein etkileşimlerinin analizi (faj sunumu, yeast two hybrid) yöntemlerini değerlendirir. |
Deneysel yöntemler dersi moleküler biyolojide kullanılmakta olan yöntemlerin temelinin anlaşılması üzerine kurulu olup DNA, RNA ve protein analizine yönelik araştırma yöntemlerini kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Deneysel Yöntemler dersine giriş | Okuma |
2) | DNA izolasyonu, miktar tayini, agaroz jel elektroforezi | Okuma |
3) | Polymeraz Zincir Reaksiyonu (PCR), kurallar, optimizasyon, temel uygulamalar | Okuma |
4) | Rekombinant DNA teknolojisi (gen overexpresyonu ve susturma vektorleri, klonlama, transfeksiyon, transformasyon) | Okuma |
5) | DNA Sekans analizi, Southern Blot | Okuma |
6) | RNA izolasyonu, miktar tayini, cDNA sentezi, cDNA kutuphanesi oluşturma | Okuma |
7) | Q-PCR, RT-PCR. miRNA | Okuma |
8) | Microarray analizi ve Northern Blot I | Okuma |
9) | Microarray analizi ve Northern Blot II | Okuma |
10) | Protein izolasyonu, miktar tayini, SDS-PAGE, Commassie boyama | Okuma |
11) | Western Blot, Immuno-boyama, Protein görüntüleme | Okuma |
12) | Protein purifikasyon teknikleri | Okuma |
13) | Protein-protein etkileşimlerinin analizi (faj sunumu, yeast two hybrid)-I | Okuma |
14) | Protein-protein etkileşimlerinin analizi (faj sunumu, yeast two hybrid)-II | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. Current Protocols in Molecular Biology, Wiley Online Library, ISBN: 9780471142720 2. Lab Math, Dany Spencer Adams, CSHL Press, 2003, ISBN 0879696346, 9780879696344 3. Lab Ref, Albert S. Mellick, Linda Rodgers Cold Spring Harbor Laboratory Press, ISBN-13: 978-0879698157 4. Molecular Cloning: A Laboratory Manual, Joseph Sambrook, David William Russell, CSHL Press, 2001, ISBN 0879695773, 9780879695774 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 175 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |