REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG3001 | Biyoteknoloji | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi MERVE SEVEN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Bulunmuyor. |
Dersin Amacı: | Bu ders, biyoteknoloji alanına temel ve genel bir giriş niteliğindedir. Tarımsal, maya/fermentatif, gıda, çevresel, tıbbi ve endüstriyel biyoteknoloji gibi farklı biyoteknoloji alanlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, ders biyoteknolojik ürün üretiminin temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Biyoteknolojiyi ve biyoteknolojinin farklı alanlarını tanımlayın. 2. Biyoteknolojik ürün tasarımı, üretimi ve saflaştırılması için kullanılan metodolojileri tanımlayın. 3. Fermantasyonu tanımlayın ve fermentatif ürünlerin biyoteknolojik üretim yollarını tartışın. 4. Biyoteknoloji alanındaki disiplinler arası çalışmaları tartışın. 5. Biyoteknolojik düzenlemeleri tartışın. 6. Biyoteknoloji ile birlikte ortaya çıkan etik endişeleri ayırt edin. |
Ders, biyoteknolojide kullanılan teknikleri ve uygulama alanlarını içermektedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş; Disiplinlerarası bir alan olarak biyoteknoloji | Okuma |
2) | Mikrobiyal Biyoteknoloji I | Okuma |
3) | Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomiks | Okuma |
4) | Ürün olarak proteinler | Okuma |
5) | Mikrobiyal Biyoteknoloji I | Okuma |
6) | Fermantasyon-Biyoreaktörler-Saflaştırma | |
6) | Mikrobiyal Biyoteknoloji II | Okuma |
7) | Protein Mühendisliği ve Metabolik Mühendislik | Okuma |
8) | Fermantasyon-Biyoreaktörler-Saflaştırma II | Okuma |
9) | Bitki Biyoteknolojisi | Okuma |
10) | Hayvan Biyoteknolojisi | Okuma |
11) | Medikal Biyoteknoloji | Okuma |
12) | Biyoremediasyon | Okuma |
13) | Aquatik Biyoteknoloji | Okuma |
14) | Yönetmelikler ve Etik | Okuma |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1) Introduction to Biotechnology, 3rd edition, William J. Thieman and Michael A. Palladino, Pearson Int. Ed., 2013 2) Glick, B. R., & Patten, C. L. (2017). Molecular biotechnology: principles and applications of recombinant DNA. John Wiley & Sons. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 8 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 52 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 48 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 52 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Küçük Sınavlar | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 17 | 17 |
Final | 1 | 19 | 19 |
Toplam İş Yükü | 152 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 2 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek |