MBG3001 BiotechnologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG3001 Biyoteknoloji Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. MERVE SEVEN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmuyor.
Dersin Amacı: Bu ders, biyoteknoloji alanına temel ve genel bir giriş niteliğindedir. Tarımsal, maya/fermentatif, gıda, çevresel, tıbbi ve endüstriyel biyoteknoloji gibi farklı biyoteknoloji alanlarını tanıtmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, ders biyoteknolojik ürün üretiminin temellerini tanıtmayı amaçlamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Biyoteknolojiyi ve biyoteknolojinin farklı alanlarını tanımlayın.
2. Biyoteknolojik ürün tasarımı, üretimi ve saflaştırılması için kullanılan metodolojileri tanımlayın.
3. Fermantasyonu tanımlayın ve fermentatif ürünlerin biyoteknolojik üretim yollarını tartışın.
4. Biyoteknoloji alanındaki disiplinler arası çalışmaları tartışın.
5. Biyoteknolojik düzenlemeleri tartışın.
6. Biyoteknoloji ile birlikte ortaya çıkan etik endişeleri ayırt edin.

Dersin İçeriği

Ders, biyoteknolojide kullanılan teknikleri ve uygulama alanlarını içermektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş; Disiplinlerarası bir alan olarak biyoteknoloji Okuma
2) Mikrobiyal Biyoteknoloji I Okuma
3) Rekombinant DNA Teknolojisi ve Genomiks Okuma
4) Ürün olarak proteinler Okuma
5) Mikrobiyal Biyoteknoloji I Okuma
6) Fermantasyon-Biyoreaktörler-Saflaştırma
6) Mikrobiyal Biyoteknoloji II Okuma
7) Protein Mühendisliği ve Metabolik Mühendislik Okuma
8) Fermantasyon-Biyoreaktörler-Saflaştırma II Okuma
9) Bitki Biyoteknolojisi Okuma
10) Hayvan Biyoteknolojisi Okuma
11) Medikal Biyoteknoloji Okuma
12) Biyoremediasyon Okuma
13) Aquatik Biyoteknoloji Okuma
14) Yönetmelikler ve Etik Okuma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir.
Course notes will be supplied weekly.

Diğer Kaynaklar: 1) Introduction to Biotechnology, 3rd edition, William J. Thieman and Michael A. Palladino, Pearson Int. Ed., 2013
2) Glick, B. R., & Patten, C. L. (2017). Molecular biotechnology: principles and applications of recombinant DNA. John Wiley & Sons.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 0
Küçük Sınavlar 2 % 8
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 52
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 48
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 52
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 17 17
Final 1 19 19
Toplam İş Yükü 152

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2