MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG2002 | Moleküler Genetik II | Bahar | 3 | 2 | 4 | 7 |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Kromozom ve nükleozom yapılarının özelliklerinin, gen üzerindeki düzenleyici dizilerin, gen ifadesinin kontrolüne yönelik genel mekanizmaların, epigenetik ve RNA işlenmesi ile ilişkili mekanizmaların öğrenilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Derse giriş, kromozom kavramını tanımlar. 2. Nükleozom yapısını tartışır. 3. Gen üzerindeki regülatör dizileri gözden geçirir. 4. Transkripsiyon aktivasyonu üzerinde etkili olan mekanizmaları tartışır. 5. Epigenetik mekanizmaları tanımlanır. 6. Epigenetik mekanizmalarn kalıtımını tartışır. 7. RNA işlenmesini gözden geçirir. 8. Katalitik RNAların özellik ve fonsiyonlarını inceler. 9. RNA editing mekanizmasını tartışır. |
Bu dersin içeriği, ökaryotlarda genom organizasyonu ve kromozom, gen, protein yapısı,gen ifadesinin kontrolü, epigenetik mekanizmalar, RNA kırpılması ve işlenmesi, katalitik RNA ve RNA editing konularını kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kromozomlar | |
2) | Nükleozom yapısı I | |
3) | Nükleozom yapısı II | |
4) | Gen üzerinde regülatör diziler (promotör ve enhancerlar) I | |
5) | Gen üzerinde regülatör diziler (promotör ve enhancerlar) II | |
6) | Transkripsiyonun aktivasyonu I | |
7) | Transkripsiyonun aktivasyonu II | |
8) | Epigenetik Mekanizmalar I | |
9) | Epigenetik Mekanizmalar II | |
10) | Epigenetik mekanizmaların kalıtımı | |
11) | RNA işlenmesi | |
12) | Katalitik RNA I | |
13) | Katalitik RNA II | |
14) | RNA editing |
Ders Notları / Kitaplar: | Moleküler Genetik II ders notları haftalık verilecektir. Molecular Genetics II Lecture Notes will be supplied weekly. |
Diğer Kaynaklar: | 1. The Cell: A Molecular Approach, Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman, Sinauer Associates, 5th edition (2009), ISBN-13: 978-0878933976 2. Molecular Biology of the Gene. (4th ed.) 1987. James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell, Alexander Gann, Michael Levine (Author), Richard Losick, Inglis CSHLP., Benjamin Cummings Publishers, 6th edition (2007), ISBN-13: 978-0805395921 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Laboratuar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 5 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 5 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 5 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 5 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 3 |