MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG2001 | Moleküler Genetik I | Güz | 3 | 2 | 4 | 7 |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Nükleik asit moleküllerin özelliklerinin, prokaryot ve ökaryot organizmalarda kromozom organizasyonu ve paketlenmesinin, DNA replikasyonu ve gen ifadesi ile ilişkili genel mekanizmaların öğrenilmesini sağlamaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Derse giriş, genetikteki temel kavramları tanımlar. 2. DNA'nın temel özelliklerini tartışır. 3. Nükleik asit yapı ve özelliklerini tanımlar. 4.Prokaryot ve ökaryotlarda kromozom organizasyonunu nitelendirir. 5. DNA replikasyonunu tartışır. 6.Mutasyonların oluşumu ve çeşitlerini tanımlar. 7. DNA tamiri mekanizmalarını tanımlar. 8.Transkripsiyon mekanizmasını tartışır. 9. RNA`nın işlenmesini genek özellikleri ile inceler. 10. Gen ifadesinin regülasyonu ile ilişkili mekanizmaları tanımlar. 11. Translasyon mekanizmasını inceler. 12. Translasyon sonrası gerçekleşen modifikasyonları gözden geçirir. |
Nükleik asit moleküllerinin özellikleri, prokaryot ve ökaryot organizmalarda kromozom organizasyonu ve paketlenmesi, DNA replikasyonu, transkripsiyon ve translasyon gibi mekanizmaları kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | |
2) | DNA | |
3) | Nükleik asit yapı ve özellikleri | |
4) | Prokaryot ve ökaryotlarda kromozom organizasyonu | |
5) | DNA`nın kendini kopyalaması (DNA replikasyonu) | |
6) | Mutasyonların oluşumu ve çeşitleri | |
7) | DNA tamiri | |
8) | Transkripsiyon I | |
9) | Transkripsyon II | |
10) | RNA`nın işlenmesi | |
11) | Gen ifadesinin regülasyonu | |
12) | Translasyon I | |
13) | Translasyon II | |
14) | Post-translasyonel modifikasyonlar |
Ders Notları / Kitaplar: | Molecular Genetics I Lecture Notes will be supplied. Moleküler Genetik I ders notları verilecektir. |
Diğer Kaynaklar: | 1. The Cell: A Molecular Approach, Geoffrey M. Cooper, Robert E. Hausman, Sinauer Associates, 5th edition (2009), ISBN-13: 978-0878933976 2. Molecular Biology of the Gene. (4th ed.) 1987. James D. Watson, Tania A. Baker, Stephen P. Bell, Alexander Gann, Michael Levine (Author), Richard Losick, Inglis CSHLP., Benjamin Cummings Publishers, 6th edition (2007), ISBN-13: 978-0805395921 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Laboratuar | 10 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 10 | 2 | 20 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 178 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 5 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 5 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 5 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 4 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 2 |