MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4066 | Kanser Genetiği ve Biyolojisi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilerin; kanserdeki genetik değişiklikleri, kanser hücrelerinin fenotipini, onkogenleri, tümör baskılayıcı genleri, katılsal kanserleri, hücre döngüsünü, apoptozu, DNA tamiri kanser ilişkisini ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimlerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kansere bağlı genetik değişimler hakkında genel bilgiye sahip olur. 2. Kanserle alakalı onkogen, tümör baskılayıcı gen kavramlarını tartışır. 3. Kalıtsal kanserleri ve DNA tamiri kanser ilişkisini anlar. 4. Hücre döngüsü, apoptoz ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimleri üzerinde tartışır. |
Bu ders kanserdeki genetik değişiklikleri, kanser hücrelerinin fenotipini, onkogenleri, tümör baskılayıcı genleri, katılsal kanserleri, hücre döngüsünü, apoptozu, DNA tamiri kanser ilişkisini ve kanserdeki çoklu hücre etkileşimlerini kapsamaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bir hastalık olarak kanser | |
2) | Kanser çalışmalarında kullanılan model organizmalar ve teknikler | |
3) | Kanser hücrelerinin mutasyona uğramış genomları, DNA kazanımları, DNA kayıpları ve nükleotid değişimleri | |
4) | Kanser hücrelerindeki epigenetik değişimler | |
5) | Viral ve hücresel onkogenler | |
6) | Tümör baskılayıcı genler | |
7) | Kanser hücrelerinde meydana genel fenotipik değişimler | |
8) | Hücre döngüsü ve kanser | |
9) | Kanser hücrelerindeki DNA hasarı | |
10) | DNA tamiri ve kanser | |
11) | Kanser hücrelerinde senasanla oluşan abnormaliteler | |
12) | Kanser hücrelerindeki apoptotik ve otofajik abnormaliteler | |
13) | Kanser hücrelerinin invaziv ve metastatik karakterleri | |
14) | Tümör heterojenitesi ve kanser kök hücreleri |
Ders Notları / Kitaplar: | The Molecular Basis of Cancer.2nd edition Author(s): Mendelsohn, Howley, Israel & Liotta. Publisher: W. B. Saunders Company, Philadelphia, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | The Genetic Basis of Human Cancer Author(s): B. Vogelstein & K. W. Kinzler Publisher: McGraw-Hill, New York, 1999 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 5 |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. | 5 |
2) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 5 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 2 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 5 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 4 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 3 |