Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kök hücrelerin sınıflandırılmasına giriş |
|
2) |
Temel kök hücre biyolojisi (kendi-yenileme, ploripotensi, plastisite, asimetric bölünme, niş) |
|
3) |
Embryonik kök hücreler |
|
4) |
Epiblast kök hücreler |
|
5) |
İndüklenmiş ploripotent kök hücreler |
|
6) |
Eşey kök hücreleri, epigenetik tekrar-programlama I |
|
7) |
Eşey kök hücreleri, epigenetik tekrar-programlama II |
|
8) |
Kanser kök hücreleri |
|
9) |
Mezankimal kök hücreler |
|
10) |
Hemapoyetik kök hücreler |
|
11) |
Organ spesifik kök hücreler (Nöral- vasküler, endotelial, pankreatik) |
|
12) |
Organ spesifik kök hücreler (Hepatik, kardiyak) |
|
13) |
Organ spesifik kök hücreler (Epidermal, akciğer) |
|
14) |
Genel Tekrar |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve Diyetetik alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. |
|
2) |
Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. |
|
3) |
Toplumda beslenme ile ilgili problemler için daha fazla risk altında bulunan özel grupların (gebeler, emziren anneler, bebekler, adölesanlar, yaşlılar vb) beslenme durumunu değerlendirmek. |
|
4) |
Beslenme ve diyetetik alandaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık bakım teknolojilerini kullanmak. |
|
5) |
Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. |
|
6) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
7) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
8) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
9) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
11) |
Diğer diyetisyenlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin beslenme konusunda eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. |
|
12) |
Diyetetik uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. |
|