DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
MBG4065 | Kök Hücrelere Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ELİF EREN |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilerin; embriyonik, yetişkin ve kanser kök hücrelerin biyolojisini, kendini-yenileme, farklılaşma ve plastisite moleküler mekanizmalarını, reprodüktif ve terapatik klonlamayı, kök hücrelerle ilişkili epigenetik değişimleri, kök hücre temelli terapilerin kullanılması ve kullanıma bağlı etik problemleri öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Kök hücre biyolojisi konusunda genel bilgiye sahip olur. 2. Kök hücrelerin temel özellikleri ve ilgili mekanizmalarını tartışır. 3. Kök hücrelerin epigenetik değişimler üzerindeki etkilerini anlar. 4. Kök hücre temelli terapileri ve kullanıma bağlı etik problemleri tartışır. 5. Kök hücreleri sınıflandırabilir. |
Embriyonik, yetişkin ve kanser kök hücrelerin biyolojisi. Kendini-yenileme, farklılaşma ve plastisite moleküler mekanizmaları. Reprodüktif ve terapatik klonlama. Kök hücrelerle ilşkili epigenetik değişimler. Kök hücre temelli terapilerin kullanılması ve kullanıma bağlı etik problemler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kök hücreye giriş | |
2) | Yetişkin ve Embriyonik Kök Hücreler | |
3) | Kök Hücre Pluripotensi, Kendini Yenileme ve Farklılaşma | |
4) | Kök Hücrelerin Genetik ve Epigenetik Düzenlemesi | |
5) | İndüklenmiş Ploripotent Kök Hücreler I | |
6) | İndüklenmiş Ploripotent Kök Hücreler II | |
7) | Kök Hücre Araştırma Etiği | |
8) | Kanser kök hücreleri | |
9) | Mezankimal Kök Hücreler | |
10) | Hemapoyetik Kök Hücreler | |
11) | Kardiak Kök Hücre | |
12) | İskelet Kası Kök Hücreleri | |
13) | Adipoz Kök Hücreleri | |
14) | Bağırsak Kök Hücreleri |
Ders Notları / Kitaplar: | Weekly course notes will be provided |
Diğer Kaynaklar: | Stem Cells Handbook, Steward Sell Publisher, 2003,ISBN 13: 9781588291134 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 8 | 112 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 158 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |