Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Felsefe ve çağdaş dünya problemleri, Felsefi düşünce |
|
2) |
Etik ve Ahlak Felsefesi Ayrımı, Biyoetik açısından etik, ahlak ve bilim felsefesi. Etik kuramı ve biyoetik. |
|
3) |
Biyoetik nedir? Biyoetiğin tarihsel arka planı, Antikçağ’da biyoetik. |
|
4) |
Kültür, cinsiyet, yasa, teoloji ve biyoetik. |
|
5) |
Ahlaki ve teknik bilgi, Sınır Ahlakı kavramı. |
|
6) |
Bilimsel özgürlük, bilimsel özerklik ve Biyoetik, |
|
7) |
Etik düşünme ve felsefi, klinik ve kültürel boyutları. Etik rölativizm. |
|
8) |
Modern felsefe ve modern tıp |
|
9) |
Yaşamın değeri, Ölüm, Öldürmek ve ölüme izin vermek, Ölümden kurtarmak ve ölüme izin vermek, ötenazi. |
|
10) |
Kişisel özdeşlik, İnsan olmak, Birey olmak |
|
11) |
“Doğal” olanın normatifliği, İnsan klonlama, Yeni yaşam formlarının yaratılması ve geliştirilmesi. |
|
12) |
Kişilik, Embryo’nun ahlaki konumu, İnsan olmak ve kişi olmak |
|
13) |
Hayvanların öldürülmesi ve insanların öldürülmesi. |
|
14) |
Sunumlar |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Silbergeld Jecker, N.A., Jonsen, A. R., Pearlman R. A., Bioethics: an introduction to the history, methods and practice, 2007, Jones and Barlett Publishers. |
Diğer Kaynaklar: |
Kuhse, H., Singer, P., Bioethics: an anthology, 2006, Blackwell Publishing |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. |
4 |
2) |
Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. |
4 |
3) |
Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. |
5 |
4) |
Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. |
5 |
5) |
Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. |
2 |
6) |
Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. |
3 |
7) |
Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. |
2 |
8) |
Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. |
3 |
9) |
Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. |
2 |
10) |
Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. |
3 |
11) |
Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. |
2 |