MBG4063 BioethicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4063 Biyoetik Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: Bu ders modern bilim ve teknolojinin canlılar üzerindeki uygulamalarını ahlaki açıdan soruşturma amacındadır. Bu çerçevede bilgi, sınır, saygı, özgürlük, özerklik kavramları ışığında biyoetik kuramlarının yapıları incelenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Felsefi düşünme yöntemlerini kazandırmak
2. Mesleki bir etik kavrayışı kazandırmak
3. Biyoetik konusunda bütünlüklü bir bakış açısı kazandırmak
4. Bir problemi farklı açılardan ele alma yeterliği kazandırmak
5. Modern bilim ve teknolojinin canlılar üzerindeki uygulamalarını ahlaki açıdan soruşturmak
6. Bilgi, sınır, saygı, özgürlük, özerklik kavramları ışığında biyoetik kuramlarını incelemek

Dersin İçeriği

Bu ders modern bilim ve teknolojinin canlılar üzerindeki uygulamalarını ahlaki açıdan soruşturma amacındadır. Bu çerçevede bilgi, sınır, saygı, özgürlük, özerklik kavramları ışığında biyoetik kuramlarının yapıları incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Felsefe ve çağdaş dünya problemleri, Felsefi düşünce
2) Etik ve Ahlak Felsefesi Ayrımı, Biyoetik açısından etik, ahlak ve bilim felsefesi. Etik kuramı ve biyoetik.
3) Biyoetik nedir? Biyoetiğin tarihsel arka planı, Antikçağ’da biyoetik.
4) Kültür, cinsiyet, yasa, teoloji ve biyoetik.
5) Ahlaki ve teknik bilgi, Sınır Ahlakı kavramı.
6) Bilimsel özgürlük, bilimsel özerklik ve Biyoetik,
7) Etik düşünme ve felsefi, klinik ve kültürel boyutları. Etik rölativizm.
8) Modern felsefe ve modern tıp
9) Yaşamın değeri, Ölüm, Öldürmek ve ölüme izin vermek, Ölümden kurtarmak ve ölüme izin vermek, ötenazi.
10) Kişisel özdeşlik, İnsan olmak, Birey olmak
11) “Doğal” olanın normatifliği, İnsan klonlama, Yeni yaşam formlarının yaratılması ve geliştirilmesi.
12) Kişilik, Embryo’nun ahlaki konumu, İnsan olmak ve kişi olmak
13) Hayvanların öldürülmesi ve insanların öldürülmesi.
14) Sunumlar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Silbergeld Jecker, N.A., Jonsen, A. R., Pearlman R. A., Bioethics: an introduction to the history, methods and practice, 2007, Jones and Barlett Publishers.
Diğer Kaynaklar: Kuhse, H., Singer, P., Bioethics: an anthology, 2006, Blackwell Publishing

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 8 112
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 158

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar sistemlerinde olan zengin bilgileri kullanabilir ve basit biyolojik sorulara cevap bulma ve hastalıkların teşhis ve tadavileri gibi problemlere çözüm bulur. 4
2) Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. 4
3) Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. 5
4) Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. 5
5) Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. 2
6) Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. 3
7) Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. 2
8) Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. 3
9) Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. 2
10) Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. 3
11) Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. 2