MBG4061 ImmunologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
MBG4061 Immünoloji Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi ELIZABETH HEMOND
Dersin Amacı: İmmun sistemin görevlerinin tanımlanması, sistem elemanları ile immun sistem tiplerinin öğrenilmesi, immun sistem yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların moleküler mekanizmasının kavranması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. İmmun sistem elemanlarının görevlerini öğrenerek immun sistemin önemini kavrayabilmek
2. İmmun sistem tiplerinin elemanları ve görevlerini karşılaştırarak ayırt edebilmek
3. İmmun cevabın etki mekanizmasını, hücrelerin ve moleküllerin birbirleri ile etkileşim şeklini kavrayarak şematize edebilmek
4. İmmun yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların gelişimi ile immun cevap arasında ilişki kurabilmek
5. İleri moleküler biyoloji teknikleri bilgisini kullanarak immunolojik tekniklerin çalışma prensibini kavrayabilmek
6. Doğumsal ve edinsel immun cevap yetersizliğine bağlı hastalıklar hakkında bilimsel makaleler ile bilgiye ulaşabilme, bilgiyi özümseyerek sunabilme ve konu hakkında tartışabilme

Dersin İçeriği

İmmun sistemin görevlerinin tanımlanması, sistem elemanları ile immun sistem tiplerinin öğrenilmesi, immun sistem yetersizliklerine ve otoimmuniteye bağlı ortaya çıkan hastalıkların moleküler mekanizmasının kavranması

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İmmunolojiye giriş
2) İmmun sistem doku ve hücreleri ve hücreleri
3) Doğal Bağışıklık
4) Antijen yakalanması ve lenfositlere sunumu
5) Edinsel immun sistemde antijen tanıma
6) Hücre aracılı immun yanıtlar
7) Hücresel immunitenin efektör mekanizması
8) Hümoral immun yanıtlar
9) Humoral immunitenin efektör mekanizmaları
10) Aşırı duyarlılık hastalıkları ve tipleri
11) Doğumsal ve edinsel immun yetersizlikler
12) İmmunolojik tolerans ve otoimunite
13) Tümörlere ve nakil dokularına karşı immun yanıtlar
14) Sitokin, kemokinler, reseptörleri ve İmmunolojik teknikleri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Basic Immunology Updated Edition: Functions and Disorders of the Immune System AK. Abbas, AH. Lichtman, 3. Edition, Saunders, 2010.
-Kuby Immunology, TJ. Kindt, BA. Osborne, RA. Goldsby, 6th edition, W. H. Freeman & Company, 2006.
-Janeway's Immunobiology, KM. Murphy, P Travers, M Walport, 7 edition, Garland Science, 2007.
-Immunology: A Short Course, R. Coico, G Sunshine, 6. Edition, Wiley-Blackwell, 2009.
-Roitt's Essential Immunology, PJ Delves, SJ Martin, DR Burton, IM Roitt, 12 edition, Wiley-Blackwell, 2011."
Diğer Kaynaklar: 1. www.sciencedirect.com
2. www.ncb.nlm.nih.gov.tr

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Sunum 2 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 7 98
Sunum / Seminer 2 4 8
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 150

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.