COP4454 Introduction to Game Development with CryEngineBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
COP4454 CryEngine ile Oyun Gelişimine Giriş Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. CEMAL OKAN ŞAKAR
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. GÜVEN ÇATAK
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bir video oyunu yapmak için kullanılacak teknik öğeleri ve bunun için CRYENGINE oyun motorunun nasıl kullanılacağını öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Oyun programlama teknikleri ile ilgili temel kavramları anlamak.
2. Oyun geliştirme adımlarının uygulanması için oyun programlama tekniklerini gerçeklemek.
3. Endüstri standardında bir oyun geliştirme motorunun bileşenlerine aşina olmak

Dersin İçeriği

Bu ders 4. sınıf Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği öğrencileri için hazırlanmıştır. Ders, CRYENGINE'de 3D oyun programlamanın temellerini içermektedir. Ders içeriği, CRYENGINE API kütüphanesi ve bu motorları oluşturan teknoloji ve algoritmaları kapsamaktadır. Dersin öğrenme yöntemleri anlatım, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme, proje hazırlama, uygulama şeklindedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Cryengine'i kurmak, Cryengine, Projeleri Oluşturma, Kaydetme, Yükleme
2) CryEngine DLL'lerine Giriş, Flowgraph sisteminin ve Flowgraph Editörünün açıklaması, Akış Grafiği ile Basit Komut Dosyası Oluşturma
3) C ++ 'da bir Akışkodunun oluşturulması, Varlık sisteminin açıklanması, Yeni bir Tür Varlığın Yaratılması
4) GameFramework'ın açıklaması, GameFramework olay dinleyicileri aracılığıyla Varlık oyun durumunun denetimi
5) Düşman ekleme, Oyun Oynama Tetikleyicileri ve Geri Çağırma
6) Fizik ve Çakışma, RNG'yi kullanma
7) Kazanç Durumunun Tespit Edilmesi, Oyun Menüsünü Ayarlama, Giriş Yöntemleri
8) Parçacıkların kullanımı, Sesler Çalma, Cvars ile özellik testleri
9) Kompleks 3B Nesneleri Taşıma, Animasyon Araçları
10) Kamera Kontrolü, Akış grafiğiyle menüyü genişletme
11) Projenin Temizlenmesi, Oyun Yapımı Oluşturma
12) Gelişmiş AI Kavramları
13) Malzemeler ve Gölgelendiriciler
14) VR - En İyi Uygulamalar ve Optimizasyon, VR - API Kavramları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: CryENGINE Game Programming with C++, C#, and Lua, ISBN-10: 1849695903
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 3 % 30
Projeler 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Proje 1 25 25
Ödevler 3 15 45
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 2
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek