FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL3501 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası Kariyer Gelişimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil. |
Dersin Amacı: | Self-awareness, self-knowledge and career, decision skills and career decision making, written communications in job hunting, resume and cover letter, recruitment and employment, web and social media in job hunting, preparation of a LinkedIn website, working in global politics: International Organisations, Non-Governmental Organisations, diplomacy and foreign affairs, working in global economy: private sector, working in media. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kariyer uygulamalarında iletişim stilini tanımlamak II. Özgeçmiş ile bir kapak mektubu arasında ayrım yapmak III. LinkedIn web sitesinde hesap oluşturmak IV. Başarılı görüşmeler için hazırlanmak V. Niyet Mektubunda kendilerini doğru şekilde ifade etmek |
1st Week: Introduction 2nd Week: Self-awareness, self-knowledge and career 3rd Week: Decision skills and career decision making 4th Week: World in change and careering 5th Week: Written communications in job hunting Student Portfolio I: Resume and a cover letter 6th Week: Recruitment and employment Guidelines for the Student Portfolio II will be detailed by the instructor. 7th Week: Web and social media in job hunting Student Portfolio II: Preparation and completion of a LinkedIn website with at least 10 connections, including the instructor. 8th Week: Working in Global Politics: International Organisations 9th Week: Working in Global Politics: Non-Governmental Organisations 10th Week: Diplomacy and foreign affairs 11th Week: Working in Global Economy: Private Sector 12th Week: Working in Media Student Portfolio III: Interview report with the selected professional (Guideline will be provided in Week 6) 13th Week: Academic Pathways and Global Education Student Portfolio IV: Statement of Purpose for * two different universities with different graduate programs 14th Week: Review |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1st Week: Introduction | |
2) | 2nd Week: Self-awareness, self-knowledge and career | |
3) | 3rd Week: Decision skills and career decision making | |
4) | 4th Week: World in change and careering | |
5) | Written communications in job hunting | |
6) | Student Portfolio I: Recruitment and employment | |
7) | Web and social media in job hunting | |
8) | Student Portfolio II: Working in Global Politics - International Organisations | |
9) | Working in Global Politics: Non-Governmental Organisations | |
10) | Diplomacy and foreign affairs | |
11) | Working in Global Economy: Private Sector | |
12) | Working in Media | |
13) | Student Portfolio III: Academic Pathways and Global Education | |
14) | Student Portfolio IV: Review |
Ders Notları / Kitaplar: | Articles in Course Package |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 20 |
Sunum | 2 | % 40 |
Projeler | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 |
Proje | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. | 2 |
2) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 1 |
3) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
4) | Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. | 1 |
5) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
6) | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. | 3 |
8) | Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. | 5 |
9) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
10) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 1 |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 1 |
12) | Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. | 4 |