BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POL3501 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası Kariyer Gelişimi | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ESRA ALBAYRAKOĞLU |
Dersi Veren(ler): |
Prof. Dr. EBRU ŞULE CANAN SOKULLU |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil. |
Dersin Amacı: | Self-awareness, self-knowledge and career, decision skills and career decision making, written communications in job hunting, resume and cover letter, recruitment and employment, web and social media in job hunting, preparation of a LinkedIn website, working in global politics: International Organisations, Non-Governmental Organisations, diplomacy and foreign affairs, working in global economy: private sector, working in media. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Kariyer uygulamalarında iletişim stilini tanımlamak II. Özgeçmiş ile bir kapak mektubu arasında ayrım yapmak III. LinkedIn web sitesinde hesap oluşturmak IV. Başarılı görüşmeler için hazırlanmak V. Niyet Mektubunda kendilerini doğru şekilde ifade etmek |
1st Week: Introduction 2nd Week: Self-awareness, self-knowledge and career 3rd Week: Decision skills and career decision making 4th Week: World in change and careering 5th Week: Written communications in job hunting Student Portfolio I: Resume and a cover letter 6th Week: Recruitment and employment Guidelines for the Student Portfolio II will be detailed by the instructor. 7th Week: Web and social media in job hunting Student Portfolio II: Preparation and completion of a LinkedIn website with at least 10 connections, including the instructor. 8th Week: Working in Global Politics: International Organisations 9th Week: Working in Global Politics: Non-Governmental Organisations 10th Week: Diplomacy and foreign affairs 11th Week: Working in Global Economy: Private Sector 12th Week: Working in Media Student Portfolio III: Interview report with the selected professional (Guideline will be provided in Week 6) 13th Week: Academic Pathways and Global Education Student Portfolio IV: Statement of Purpose for * two different universities with different graduate programs 14th Week: Review |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | 1st Week: Introduction | |
2) | 2nd Week: Self-awareness, self-knowledge and career | |
3) | 3rd Week: Decision skills and career decision making | |
4) | 4th Week: World in change and careering | |
5) | Written communications in job hunting | |
6) | Student Portfolio I: Recruitment and employment | |
7) | Web and social media in job hunting | |
8) | Student Portfolio II: Working in Global Politics - International Organisations | |
9) | Working in Global Politics: Non-Governmental Organisations | |
10) | Diplomacy and foreign affairs | |
11) | Working in Global Economy: Private Sector | |
12) | Working in Media | |
13) | Student Portfolio III: Academic Pathways and Global Education | |
14) | Student Portfolio IV: Review |
Ders Notları / Kitaplar: | Articles in Course Package |
Diğer Kaynaklar: | Articles in Course Package |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 13 | % 20 |
Sunum | 2 | % 40 |
Projeler | 2 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 70 |
Sunum / Seminer | 2 | 1 |
Proje | 2 | 40 |
Toplam İş Yükü | 150 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve bilgisayar mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 2 |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | 3 |
4) | Bilgisayar mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya bilgisayar mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | 3 |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | 2 |
7) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |