| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Elin fonksiyonel anatomisi |
|
| 2) |
El rehabilitasyonunda değerlendirme
|
|
| 3) |
El-el bileği splintleri
|
|
| 4) |
El ve elbileği egzersizleri
|
|
| 5) |
Tendon yaralanmaları ve rehabilitasyonu
|
|
| 6) |
Yumuşak doku yaralanmaları rehabilitasyonu |
|
| 7) |
Elin travmatik problemleri ve rehabilitasyonu
|
|
| 8) |
Ara sınav
|
|
| 9) |
Elin konjenital anomalileri , el ampütasyonları ve protez uygulamaları
|
|
| 10) |
Elin periferik sinir yaralanmaları ve tuzak nöropatileri rehabilitasyonu
|
|
| 11) |
El yanıkları ve rehabilitasyonu
|
|
| 12) |
Hemiplejik el rehabilitasyonu
|
|
| 13) |
Elin romatizmal hastalıkları ve rehabilitasyonu
|
|
| 14) |
Brakiyal pleksus yaralanmalarında rehabilitasyon |
|
| Ders Notları / Kitaplar: |
Ders notları haftalık olarak verilecektir. Course notes will be given weekly |
| Diğer Kaynaklar: |
- Çerezci Ö., Ataker, Y. (2013) El Rehabilitasyonu. Amerikan Hastanesi
- Burke, S. L., Higgins, J. P., McClinton, M. A., Saunders, R. J., Valdata, L. (2006) Hand and Upper Extremity Rehabilitation, 3rd Edition. Missouri: Elsevier Churchill
- Weiss, S., Falkenstein, N. (2005) Hand Rehabilitation, 2nd Edition. Missouri: Elsevier Mosby |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahip olmak. |
|
| 2) |
Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. |
|
| 3) |
Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. |
|
| 4) |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve problem çözme yöntemlerini belirlemek. |
|
| 5) |
Toplumsal sorumluluk bilinci ile, interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. |
|
| 6) |
Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim ve danışmanlık becerisine sahip olmak. |
|
| 7) |
Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. |
|
| 8) |
Güncel, etkili iletişim becerilerini kullanabilmek. |
|
| 9) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri seçme ve kullanma becerisi; sağlık bilişimi teknolojilerini etkin düzeyde kullanma becerisi kazanmak. |
|
| 10) |
Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. |
|
| 11) |
En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. |
|
| 12) |
Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve yaşadığı topluma örnek olmak. |
|